2010-09-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adii91
förresten?

Vi säger nu att man får 500 kr första omgången och man gör ett system som kräver 350 kr, ska det kvarvarande summan på 150 kr flyttas över till nästa omgång tillsammans med det 500 nya som kommer?? eller försvinner 500 varje gång fastän man inte använt hela summan?

Nödvändigt att citera en halv sida för den frågan.

Pengarna flyttas självklart över till nästa vecka så du enligt ditt exempel då har 650kr. Detta för att man om man vill ska kunna snålspela och köra ett system på ett par tusen rader senare om man vill.
Citera
2010-09-24, 01:11
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Pengarna flyttas självklart över till nästa vecka så du enligt ditt exempel då har 650kr. Detta för att man om man vill ska kunna snålspela och köra ett system på ett par tusen rader senare om man vill.

Exakt. Det vore förstås meningslöst att bli av med pengarna, vilket man förhoppningsvis inser ganska snart.

Det blir intressant att se om vi verkligen kommer att våga oss på olika strategier. Jag kan redan urskilja en handfull.

1. Man väljer att köra för hela summan varje gång vilket förmodligen blir M-3-4-432 till att börja med. För 568 kronor kvar får man sedan ett M-0-9-512 i andra till och med sjätte omgången (alltså fem gånger i rad) innan man är nere på 508 kronor sjunde omgången och tvingas börja om med M-3-4-432, vilket i sin tur ger ett tillräckligt överskott till åttonde omgången för att då på kronan mäkta med ett M-2-6-576 som åtminstone i mina ögon slår högre än M-0-9-512. Den här skulle jag nästan våga kalla för den typiske Strategen - han som verkligen vill få ut maximalt av varenda krona, inför varenda omgång.

2. Nästa strategi innebär att man väljer att pendla mellan ett M-0-7-128 och ett M-3-5-864 eller mellan ett M-3-3-216 och ett M-1-8-768, eller kanske mellan tre olika system? Ja, kanske har denne finurlige Pendlare fler ess i rockärmen och fler sätt att baka ihop sin systemvarians på.

3. Till sist den mytomspunne. Han som alla känner till men aldrig riktigt vågar befatta sig med. Aldrig riktigt vågar vara fullt ut. För här finns det inget mellanting, eller gör det?
Han går hur som helst ut stenhårt, eller kanske snarare stensnålt, och börjar med ett ynka M-2-3-72 för att sedan falla in i ett stabilt tempo av åtta raka M-0-7-128 och avsluta med en. Med en. En atombomb! Ja, nu snackar vi inte monster. Nu är det kärnklyvning och ingenting annat. Vi snackar M-5-4-3888. Vi snackar 13 rätt och Gamblern har gjort det igen. Vunnit med minsta möjliga marginal efter en sagolik finish från jumboplats.

Stryktips-FM 2010 - Hur tänker du?
Senast redigerad av spleendid 2010-09-24 kl. 01:46.
Citera
2010-09-24, 11:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid

Stryktips-FM 2010 - Hur tänker du?
Har redan en idé om hur jag tänker fördela mina system. Men den behåller jag för mig själv.
Citera
2010-09-24, 18:00
Medlem
t0xx0ms avatar
Grymt initiativ, räkna med mig också!
Citera
2010-09-27, 05:24
Medlem
Korders avatar
Hakar självfallet på!
Citera
2010-09-28, 18:03
Medlem
Carlozs avatar
Härligt initiativ ! Jag är lätt på !

Hoppas ni ansvariga har Excel på datorn, annars kan det bli jobbigt med räkningen av alla spelkassorna
Citera
2010-09-28, 19:28
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Härligt initiativ ! Jag är lätt på !

Hoppas ni ansvariga har Excel på datorn, annars kan det bli jobbigt med räkningen av alla spelkassorna

Det är enkel matematik, gosse.

Eftersom det är för sent att uppdatera reglerna (i detta fall gällande systemgrafik) i trådens första inlägg måste jag dock tillägga att det vore mycket önskvärt om systemet också "rubricerades" med fet stil: t.ex. "M-4-3-432" alternativt "432 rader". För dubbelkolla det korrekta antalet hel- och halvgarderingar måste vi förstås göra oavsett om det står i reglerna eller inte. Men släng inte bara upp systemet utan att ange vilket ni spelat, är ni hyggliga. De allra flesta skulle nog ha berättat det väldigt tydligt ändå. Det brukar ni göra i stryktipstrådarna. Men det finns faktiskt en och annan som bara slänger upp en rad utan att ange systemstorlek.
Citera
2010-09-28, 22:59
Medlem
Mezmerizes avatar
Härligt iniatitiv ! Räkna med mig
Citera
2010-10-08, 20:59
Medlem
spleendids avatar
Nästa lördag är det så premiär för Flashbacks största mästerskap. Glöm alltså inte att presentera era system senast 15:00 nästa lördag!
Citera
2010-10-11, 23:56
Medlem
spleendids avatar
Premiär för Stryktips-FM!

Första omgången består av en härligt ordinarie kompott med toppmatcher i både Premier League och Championship, där pricken över i blir det mycket viktiga bottenmötet i Allsvenskan.

Spelstopp: Lördag 16/10 Kl. 15:00

Lycka till!

Första spelomgången

1. Arsenal – Birmingh.1X2
2. Bolton – Stoke 1X2
3. Fulham – Tottenham1X2

4. Manch U. – West Brom. 1X2
5. Newcastle – Wigan 1X2
6. Wolverh. – West Ham 1X2

7. AIK – Gefle 1X2
8. Crystal P. – Millwall 1X2
9. Leicester – Hull 1X2

10. Portsm. – Watford 1X2
11. Queens PR – Norwich 1X2
12. Reading – Swansea 1X2
13. Sheffield U. – Burnley 1X2
Senast redigerad av spleendid 2010-10-12 kl. 00:09.
Citera
2010-10-13, 21:24
Medlem
Hultens avatar
Jag hakar såklart också på! kul med lite roliga initiativ..
Är det bara att skriva sin rad i denna tråden som vanligt? (som i stryktips-tråden tex)

Några som är med på att köpa någon billig liten pokal som tillfaller vinnaren "Stryktipsmästare Stryktips-FM 2010" eller likannde.
Eller något roligt vandringspris?
Citera
2010-10-13, 21:49
Bannlyst
Skönt initiativ. Ska dock inte vara med, men jag har för avsikt att följa det och se om någon har några roliga idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in