2010-09-21, 20:32
Medlem
Dragon33s avatar
FB är för tillfället i flera trådar mer eller mindre kidnappat av folk som utger sig som SD-sympatisörer. Klagomålen har på senare tid tagits upp i ett flera trådar.

Dvs detta inlägg handlar inte om att inte våga ta såväl seriös eller oseriös debatt om allt från burkaförbud till odemokratisk behandling av SD. Det finns sådana trådar, och den som ger sig in i leken får naturligtvis räkna med att tala med bönder på bönders vis.

Bakgrund:
Liknelsen finns mellan att sabotera SD:s möten med öronbedövande skrik, med att lusa ned trådarna med uppenbart syfta att tugga putslutsiga teser likt inbitna maoister med de vanliga tillhyggen som "sossejävel och borgaridiot" etc etc i en aldrig sinande ström.

Detsamma gäller ju samtliga tidningars kommentarsidor etc där en liten minoritet oförtrutet, precis som här, pumpar på i en oändlig ström, där några verkar ha hur mycket tid som helst att lägga ut billiga sarkasmer så fort, oavsett ämne, de ser en perifer möjlighet att koppla det till sitt hat och sin bitterhet.

Det kanske dör ut med tiden men det är i högsta grad ett problem för FB:s höga mycket hedrande profil som yttrandefrihetens högborg.

På möten kan man ju be dom störande lämna lokalen men det går ju inte här. SD får ju hjälp av polis att hålla möten, men det funkar ju inte heller här.

Dvs p.g.a den extrema situationen kanske behövs ett demokratiskt verktyg som den polis SD själv
anlitar, för att få tråden fri från dessa evigt återkommande ulkningar, för att nu travestera SD-sympatisörers egna tongångar.

En väg är att skapa en funktionen att, på eget initiativ som trådskapare, få blocka alla
återkommande imbecilla utfall och de som vill läsa tråden frivilligt kan välja att se med eller utan trådskaparens blockningar. Dvs full yttrandefrihet råder fortfarande samt moderatorn får hjälp att hinna med i denna skur av pejorativa floskler.

/D....
PS
Men, kanske det till syvene och sist är bra och tydligt att få se alla dessa visa sina rätta takter
så man ser vilken nivå de har som aspirerar på att sköta politiken och Sveriges framtid?
Citera
2010-09-21, 20:36
Avslutad
Här hörs ändå alla röster enskilt då det är skriftligt och ingen kan överrösta en. Tror inte riktigt på ditt förslag men skulle kunna fungera men skulle kunna utnyttjas för att ta bort meningsmotståndare osv. men att visa med blockeringar borde iofs vara ett alternativ.
Citera
2010-09-21, 20:36
Medlem
DanteAlighieris avatar
Haha, du snackar om yttrandefrihetens högborg, som Flashback då skulle vara. Samtidigt vill du begränsa SDares rätt till att yttra sig i trådar. Dubbelmoralen är total.

Om du vill att SDare ska synas mindre föreslår jag att du går till vänsterforum och ber dem komma hit, så kan vi debattera med dem. Ser fram emot det.
Citera
2010-09-21, 21:53
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon33
En väg är att skapa en funktionen att, på eget initiativ som trådskapare, få blocka alla
återkommande imbecilla utfall och de som vill läsa tråden frivilligt kan välja att se med eller utan trådskaparens blockningar. Dvs full yttrandefrihet råder fortfarande samt moderatorn får hjälp att hinna med i denna skur av pejorativa floskler.

/D....
PS
Men, kanske det till syvene och sist är bra och tydligt att få se alla dessa visa sina rätta takter
så man ser vilken nivå de har som aspirerar på att sköta politiken och Sveriges framtid?
Haha men vafan... Det du beskriver är en blogg, inget annat. Hur kan det vara full yttrandefrihet när inte andra får komma till tals? Eller menar du att andra ska skapa sina egna trådar som svar på andra trådar?

Medlem A skapar tråd, blockerar andra.
Medlem B, C, D, E, F, G skapar egna trådar som svar till tråden medlem A skapade.
H, I skapar trådar som svar till B. Sedan kommer medlemmarna K, L, M med sina trådar som svar till A, D och I.

Ja jag dummar mig lite men du kanske inser ännu mera hur dumt förslaget är när man skriver ut det. Som sagt, tips till dom som bara vill ha rätt sorts folk i sina trådar/inte orkar med mothugg/vill ha ryggdunkande gör nog bäst i att helt enkelt starta en egen blogg.
Citera
2010-09-21, 22:15
Medlem
Dragon33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Samtidigt vill du begränsa SDares rätt till att yttra sig i trådar. Dubbelmoralen är total.

Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Hur kan det vara full yttrandefrihet när inte andra får komma till tals?

Det skrev jag inte
Men att man möter debattörer som inte förstår en text det får man räkna med i en debatt
Alla fick kommentera, alla får välja vad de vill läsa, det var den tekniska lösningen

Jag syftade på att precis som SD förmodligen störs av vänsterns boboselor, och inte ser det som ett uttryck för debatt, så är den löjliga gapiga stil flera av sympatisörerna alltför ofta har att likna vid oljud... oavsett det innehåller läsbara ord. Sådan trumpeter vore skönt att som läsare få välja att stänga av. Det blir så svårt att hitta vettiga inlägg när trådarna perforeras av dessa eviga skitkommentarer, utan substans utan bara flåsigt gap, enbart ytterst förödande för SD:s anseende. Där är nog jag och Herr Åkesson överens.
Citera
2010-09-21, 22:20
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon33
Det skrev jag inte
Men att man möter debattörer som inte förstår en text det får man räkna med i en debatt
Alla fick kommentera, alla får välja vad de vill läsa, det var den tekniska lösningen

Jag syftade på att precis som SD förmodligen störs av vänsterns boboselor, och inte ser det som ett uttryck för debatt, så är den löjliga gapiga stil flera av sympatisörerna alltför ofta har att likna vid oljud... oavsett det innehåller läsbara ord. Sådan trumpeter vore skönt att som läsare få välja att stänga av. Det blir så svårt att hitta vettiga inlägg när trådarna perforeras av dessa eviga skitkommentarer, utan substans utan bara flåsigt gap, enbart ytterst förödande för SD:s anseende. Där är nog jag och Herr Åkesson överens.
Jo den lilla detaljen missade jag måste jag erkänna. Men i ett sådant fall så måste väl ignore-funktionen funka perfekt. Man ignorera helt enkelt dom man inte vill läsa något av.
Citera
2010-09-21, 22:25
Medlem
Ondves avatar
Är nyfiken på hur du känner att din debatt hindrats så mycket av SD när du bara har 3 inlägg på snart ett år varav 2 är i denna tråden?
Citera
2010-09-21, 22:49
Medlem
LFEs avatar
Men du skämtar alltså? Ser du inte hur mycket (lite) era egna sympatisörer generellt tillför en diskussion?

Skjut packet...kommunistfittor...äckelliberaler... det var tongångarna från *er* i tråden om de som demonstrerade emot SD. Ibland tror jag att ni har en mediastrategi där folk ska tycka synd om er men egentligen har värre åsikter och en hårdare vilja att göra något åt alla som inte håller med er.

Ni har ju för i helvete kuppat hela Politik Inrikes och nu skriker du om att det inte är ni som hörs? Att det är för ER yttrandefriheten är kränkt?

Vilket jäkla komplex....Inte ens de av er som skriver kloka och långa inlägg får gehör av era egna supportrar. Utan det blir mest att de som skriver det största snyftinlägget som får mest uppmärksamhet.

edit: Förlåt, jag tror att missförstod dig. Jag trode först att du hade gått så långt att tro att det fanns "falska SD:are" (SD-sabotörer) som kom in och försökte förstöra för SD eller något. Sorry.
Senast redigerad av LFE 2010-09-21 kl. 22:52.
Citera
2010-09-21, 23:06
Medlem
Dragon33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Är nyfiken på hur du känner att din debatt hindrats så mycket av SD när du bara har 3 inlägg på snart ett år varav 2 är i denna tråden?

Hej Ondve
_Min_ debatt har jag aldrig talat om. Därmed menar jag pågående debatter
Självklart hämmar vissa SD-sympatisörers utnyttjade av Flashback diskussionen
Det är väl få som känner det meningsfullt att behöva bläddra igenom en debatt för att leta efter något substantiellt mellan ylandet...

Jag är övertygad att SD:are skulle känna samma sak om extremvänster plötsligt skulle svämma över...Tyvärr är detta ett fenomen man får ta i demokratin...
Jag bara ville förenkla för de som ville slippa mobbar.
Jag har inget emot uppfriskande rå ton etc men det är för mycket av dessa eviga mängder av fjuniga inlägg där det skall kasta in en förmenta brandfacklor... där vill jag hitta en metod, eller debatt , precis som man diskuterar moderatorernas gränser. Här fanns en annan aspekt...på teknisk lösning
Citera
2010-09-22, 02:50
Medlem
xdrs avatar
Där kan jag nog hålla med dig och då har man antagligen större intresse av att inte bara starta en tråd i första taget, ett förslag som tillsammans med ett debattforum som föreslås i ett annat förslag (givetvis med hög begränsning) och hårda straff för missbruk.

Den uppenbara risken jag ser är att det kommer att missbrukas av ALLA.
Därav att jag enbart skulle vilja se en sådan funktion i ett DEBATT FORUM.
Citera
2010-09-22, 10:16
Moderator
skunkensunes avatar
Det finns redan en ignorefunktion som fungerar om man av någon oförklarlig anledning inte vill läsa andras inlägg. Utöver det har vi en RP-funktion som man använder för att rapportera regelbrott.
Citera
2010-09-23, 21:45
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det finns redan en ignorefunktion som fungerar om man av någon oförklarlig anledning inte vill läsa andras inlägg. Utöver det har vi en RP-funktion som man använder för att rapportera regelbrott.
Ignorefunktionen hade kanske fungerat hjälpligt om det dolde alla inlägg som citerade inlägg av den användare man ignorerat men nu är det inte så.

Skulle jag försöka få bort alla idiotiska SD:are som postar några få rader med idioti om och om och om och om och om igen så skulle jag ändå behöva lida av alla andra idioter som försöker diskutera med SD:arna. Än värre är de inlägg som inte använder citatfunktionen eftersom man då bara ser något helt taget ur sitt sammanhang.

Ignorefunktionen räcker inte för att sanera PI från de idioter som inte kan skriva på någorlunda nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in