Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Ingensson
Om du är nöjd med din muskelmassa är det väl bara att deffa på, men du kommer förlora muskelmassa också. Är det vad du vill?
Du säger att du inte är så tränad, hur vet du då att din muskelmassa är tillräcklig?
Enda chansen till att förbli deffad är att ligga på tillräckligt stort/litet kaloriintag.
Varför deffa öht om du inte är nöjd med din muskelmassa?
Citat:
Ursprungligen postat av dannelol
Allt har ju med "mängden" kalorier att göra. Ligger du på överskott när du sätter igång med träningen lägger du även på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Att deffa nu vore väl en smart ide. Det låter som du vill äta lite rejälare nu i en månad och lägga på dig mer fett än det går att deffa bort under samma period och det låter inte så klokt. Du har ju inte deffat innan och det är något av kanske det värsta jag vet. Om du fortsätter en vecka måste du ju deffa längre sen. Innan du bestämmer dig kan du ju deffa en månad och se hur du pallar det och sen avgöra hur du vill göra.
Citat:
Ursprungligen postat av seloot
För att behålla en väldeffad kropp behöver du en heldel promenader/kondisträning i ditt schema beroendes på vilka gener du har naturligtvis och samtidigt ligga på hårfina kcal nivåer så att du både utvecklas och håller dig deffad....
Generellt baserat på mina egna upplevelser så är det lättast wtt bara implementera lite förbränning, eller iallafall mer än du hade innan.
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
Jag tycker tveklöst att det är meningslöst/ologiskt att deffa före volymträning.
Låter som du är redo att börja periodisera trots att du inte tränat så länge. Kör maxstyrka parallellt med deff.
Grejjen är då jag deffar så ska jag såklart träna styrka i bakgrunden också. Men jag tänkte mer som att. Om jag deffar och får ut strukturaturen.. är färdigt med deffningen alltså...
Kan jag då "behålla" den där definierade kroppen medans jag lägger på nya muskler? Eller är det bara bättre att träna oerhört mycket och proppa i mig kalorier och proteiner och efter ha fått en viss muskelmassa och såklart, fett deffa efter det?