2010-09-20, 21:53
Medlem
Hej,

ska försöka förklara mitt problem så bra jag kan. Det började med att jag skulle instalera Win 7 på min Hp, hade vista innan. Eftersom jag ville ha kvar alla mina filer så la jag alla bilder i samma mapp, mappen "BILDER" den som finns som en bildmapp från början. Sen la jag över alla dessa bilder på min hårddisk (LaCie 250GB). bilderna tog upp ca 30 GB sammanlagt så det var en hel del bilder.

Nu till själva problemet.
När jag nu lyckats instalera win 7 som förövrigt fungerar jättebra så var det dags att lägga in bilderna. Jag kopplar in hårddisken och sätter på den, trycker på "visa i mapp". Sen klickar jag på mappen som bilderna borde finnas i, (Bilder). Men då öppnas den nuvarande BILDmappen på datorn.

Så min fråga är, hur sjutton kommer jag åt bilderna?

Jag kommer sitta med FB öppet hela kvällen natten för att se vad ni skriver och svara på detta!

Mvh Mio, Tack på förhand!
Citera
2010-09-20, 22:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Om du högerklickar på mappen och tar Egenskaper, vad står det efter plats?
Och hur stor är den?

Du får gärna ta en bild och ladda upp så kanske man ser lättare.
Citera
2010-09-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiO0o
Sen la jag över alla dessa bilder på min hårddisk (LaCie 250GB). bilderna tog upp ca 30 GB sammanlagt så det var en hel del bilder.

Du kopierade verkligen bilderna? Det var ingen genväg som du la över?

Citat:
Ursprungligen postat av MiO0o
Nu till själva problemet.
När jag nu lyckats instalera win 7 som förövrigt fungerar jättebra så var det dags att lägga in bilderna. Jag kopplar in hårddisken och sätter på den, trycker på "visa i mapp". Sen klickar jag på mappen som bilderna borde finnas i, (Bilder). Men då öppnas den nuvarande BILDmappen på datorn.

Om du istället går på startmenyn och sen dator. Där dubbelklickar du på din externa disk och ser direkt vilka filer och mappar som finns där. Då borde du hitta mappen bilder.
Citera
2010-09-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Du kopierade verkligen bilderna? Det var ingen genväg som du la över?

Det här låter rätt så troligt eftersom du hamnar i en annan mapp som troligtvis har en delvis likadan sökväg som din gamla bildmapp.
Låg den gamla mappen möjligtvis inuti "Mina bilder" ?
Fick du upp nån "Kopierar till.."-ruta ? 30 GB bilder borde ju ändå ha tagit en stund att kopiera över..
Citera
2010-09-21, 22:40
Bannlyst
om det nu är så att du har gjort en genväg istället för att kopiera över mappen så är ju bilderna raderade.

du kan testa att använda recuva http://www.piriform.com/recuva för att återställa bilderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in