2010-09-20, 19:46
Medlem
Hej, funderar på att köpa en ny Mac.. men jag har Office paketet, hur fungerar det med licenser om jag installerar från min säkerhetskopia på den nya?
Citera
2010-09-20, 19:50
Medlem
Persepones avatar
Det fungerar bra. Använd Flyttassistenten.
Citera
2010-09-20, 20:20
Medlem
Jag använde flyttassistenten när jag bytte från Power Book till MacBook Pro, och detta ångrar jag gravt idag. Halva grejen med att skaffa ny dator är ju att få ett fräscht system utan femhundra program som man har laddat ner från internet. Min MacbookPro är inte i närheten så snabb som den borde vara på grund av detta. När du tankar in ditt gamla konto med flyttassistenten får du med allt skräp som finns med i ditt gamla bibliotek. Installera om programmen och leta reda på nycklar/serienummer istället.
Citera
2010-09-20, 20:29
Medlem
systems avatar
Jag har dessutom för mig att Office måste avistalleras/avaktiveras på korrekt sätt för att låta sig användas på en annan dator.
Citera
2010-09-20, 21:36
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är för att Microsoft valt att lägga filer på flera olika ställen, lite överallt.
Apple kan bara garantera att sina egna program fungerar korrekt, finns riktlinjer hur filer ska ligga men alla följer inte dem.

Program som lägger sig i Program-mappen och använder Bibliotek-mappen kommer fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in