2010-09-20, 19:32
Medlem
En bekant ska köpa ny dator. I den han har nu använder han bl.a. Internet Explorer till några webbplatser där han är medlem. När han loggar in på dom så ploppar lösenordet automatiskt upp i rätt fält som en rad svarta prickar och han har helt enkelt glömt lösenorden. Det går ju att ordna genom att köra "glömt lösenordet" på de flesta av webbplatserna, men inte på alla eftersom han inte längre har tillgång till den epostadress dit lösenordet i så fall ska skickas.

Dilemmat är alltså att han måste få fram lösenordet så att han kan logga in på webbplatserna när han bytt dator.

Frågan är alltså var Windows (eller webbläsaren IE8) sparar lösenorden och hur man kommer åt dom?

(Jag kör själv Mac och där sparas alla lösenord i klartext på Keychain. Har Win samma sak?)
Citera
2010-09-20, 19:35
Medlem
Benshies avatar
Jag vet att Firefox i alla fall har en liknande sak, Verktyg - Inställningar - Säkerhet - Sparade lösenord.

Har inte använt mig att IE på flertalet av år så jag vet inte exakt med dom. Men jag får hoppas på att det eventuellt kan hjälpa.
Citera
2010-09-20, 19:38
Medlem
programmet IE PassView kan man använda för att se sparade lösenord i Internet Explorer.

http://www.nirsoft.net/utils/interne..._password.html
Citera
2010-09-20, 19:39
Medlem
Meikochans avatar
Ladda ner "cain&abel" och sedan kör du password recovery, så kommer den leta igenom datorn och samla lösenorden i en fin liten lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in