Citat:
Ursprungligen postat av
Maddiis
man ska aldrig, aldrig, aldrig o åter aldrig någonsin betala. de e värre än att gå till polisen lr att göra motstånd lr va som helst. va dom än hotar me så ska man aldrig någonsin betala.
betalar man kommer dom vara på en för resten av livet o kräva mer o mer o mer.
Beror helt på vad det gäller. Är det helt och hållet ren utpressning som kriminella håller på med skulle jag hålla med. Dom kommer knulla dig tills du står där utan bil, hus eller nåt och ger fullständigt fan i dig.
Du är en myra i deras ögon.
Är det däremot utpressning från "normala personer" som bara vill ha en summa för nåt skit så hade jag betalat iaf. TIll denna kategori hör typ nakenbilder, chatt med minderåriga, eller saker man gjort som man skulle skämmas som fan över men som inte brottsligt.
I grunden inte kriminella och nöjer sig med det dom får i princip. Dom kommer inte skicka nån på dig eller bränna ner ditt hur för dom sitter hemma vid datorn och hackar folks datorer, typ. Blev själv utsatt för detta för flera år sedan när jag skickade nakenbilder på facebook med en tjej. Några veckor efter var det en som la till mig på facebook och visade bilderna haha. Visste ju vart jag bodde, mina föräldrar, syskon och sa han skulle visa dom om han inte fick 2000 kr. Hade bara 1500 och han näjde sig med det. Har inte sett röken av bilderna sen dess och även frågat brorsan och syrran om dom fått nån bild på mig men inte det.
Mitt råd är att gå på magkänsla. Tror du att du kommer fortsätta bli utpressad även efter betaning så ge fan i det. Högrisk skule jag säga är invandrare oavsett kriminell eller inte.
Är det nån du halvt känner som du vet inte är helt inhuman så skulle jag betala.
Men i slutändan beror det nog på vad det gäller. Är man 45 år, har barn, och blivit påkommen att chatta med fjortisar och kanske skickat bilder så skulle nog dom flesta vika sig. Gäller nog diverse sexuella bilder/videor också samt kanske lite mer sällsynt om man är otrogen.