Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-20, 10:26
Medlem
jag ska köpa en htpc och funderar på hur fan ska ska installera datorns operativsystem som kommer bli win7 UTAN en skärm? Jag har en gammal tjock tv som har både s-video och komposit utgångar men de löser ju inte problemet ändå, eller?

så har ni några lösningar på problemet eller måste jag ta mig nånstans där de finns en skärm med vga anslutning?
Citera
2010-09-20, 10:31
Medlem
Varför installera en dator om du inte har en skärm?
Citera
2010-09-20, 10:36
Medlem
anooonyms avatar
Varför inte bara bära den till ett ställe med skärm? Typ 99,9% har det i sitt hus.

Men nej det är inte omöjligt, men extremt jävla svårt.
Citera
2010-09-20, 10:41
Bannlyst
Finns skivor med operativsystem som bara är att sätta i så sköter det sig själv.

Sök på silent install eller installera från nätverket.
http://unattended.sourceforge.net/installers.php
Senast redigerad av surreal.this 2010-09-20 kl. 10:45.
Citera
2010-09-20, 12:39
Medlem
Benshies avatar
Spamma enter, hör du ett "ping" ljud så är du antagligen vid CD-key delen, knappa in och fortsätt spamma enter men akta dig för att avbryta installationen ! Men hittar du en pic by pic installation av W7 så kan du leka lite med tab och enter för att komma vidare i installationen kan jag väl tänka mig.
Citera
2010-09-20, 16:35
Medlem
Biffen112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
jag ska köpa en htpc och funderar på hur fan ska ska installera datorns operativsystem som kommer bli win7 UTAN en skärm? Jag har en gammal tjock tv som har både s-video och komposit utgångar men de löser ju inte problemet ändå, eller?

så har ni några lösningar på problemet eller måste jag ta mig nånstans där de finns en skärm med vga anslutning?
varför typ köpa en dator utan skärm? och efter installationen vad ska du göra då? gå in på internet utan skärm, hmm det funkar ju jätte bra.
Citera
2010-09-20, 16:36
Medlem
legionize182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Spamma enter, hör du ett "ping" ljud så är du antagligen vid CD-key delen, knappa in och fortsätt spamma enter men akta dig för att avbryta installationen ! Men hittar du en pic by pic installation av W7 så kan du leka lite med tab och enter för att komma vidare i installationen kan jag väl tänka mig.

Bra skrivet. Spamma enter.
Citera
2010-09-20, 16:39
Medlem
Istället för att chansa så tar du med datorn till någon du känner och lånar deras. Förstår inte vitsen med att installerna en dator om du ändå inte har någon skärm. Vad ska du då göra med datorn?
Citera
2010-09-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Istället för att chansa så tar du med datorn till någon du känner och lånar deras. Förstår inte vitsen med att installerna en dator om du ändå inte har någon skärm. Vad ska du då göra med datorn?
Men är ni tröga eller? Han skall göra den mot TVn som mediamaskin.

Jag förstår dock inte problemet bara köra den moit TVn och installera.
Citera
2010-09-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutik
Varför installera en dator om du inte har en skärm?

Citat:
Ursprungligen postat av Biffen112
varför typ köpa en dator utan skärm? och efter installationen vad ska du göra då? gå in på internet utan skärm, hmm det funkar ju jätte bra.

Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln

jag ska ha en HTPC http://sv.wikipedia.org/wiki/Home_Theatre_Personal_Computer

Citat:
Ursprungligen postat av Dream Engine
Men är ni tröga eller? Han skall göra den mot TVn som mediamaskin.

Jag förstår dock inte problemet bara köra den moit TVn och installera.
grejen e den att min tv har bara scart och s-video och komposit utgångar. Hur ska jag kunna ställa in tv out när jag inte kommer åt inställningarna för att sätta tv out...

men men jag får försöka ta mig till nån med skärm.
Citera
2010-09-21, 22:34
Medlem
Du bör kunna slipstreama en skiva eller usbminne som sedan kör en silent install.
Citera
2010-09-23, 00:23
Medlem
bergsturks avatar
Alternativ ett:

Har du en kompis? Bra. Din kompis har en gammal femton- eller sjuttontums plattskärm på sin vind som han har sparat "utifall att".

Låna den.

Alternativ två:

Har du ett jobb? Bra. IT-killen/bossen har en gammal femton- eller sjuttontums plattskärm i ett förråd som han har sparat "utifall att".

Låna den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in