Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Gillar många låtar. Men ganska ojämna textförfattare. Lite väl bögigt, inställsamt och pretto när de vill ta upp världsproblemen. Utrycker sig ganska simpelt för att ha engelska som modersmål. (Bad day)
Gillar uptempolåtarna mest. som The Sidewinder Sleeps Tonite
Det är väl inte så konstigt att texterna är bögiga

. Nu håller jag kanske inte riktigt med om det men ändå...
Citerar mig själv från en annan tråd om bandet som passar här också.
Citat:
Jag skaffade en gång i tiden en samlingsplatta med blandade låtar från 1983-84 och jag har för mig att låten jag egentligen var ute efter var ''Major Tom'' med Peter Schilling. Det fanns en låt mitt bland alla Irene Caras, Matthew Wilders och GoGos (både med och utan Kaja-) som hette "So. Central Rain (I'm Sorry) med ett band som hette R.E.M. Detta band lät inte som något annat jag lyssnade på då och jag diggade denna låten stenhårt. Efter en tid föll låten i glömska och jag tänkte inte mer på R.E.M. förrän "The One I Love" hamnade på (eller inte) Trackslistan. Jag blev totalt knockad av denna enorma låt och införskaffade LP:n där jag blev än mer fascinerad av "Finest Worksong" som än idag är en av mina favoriter med bandet.
Året efter kom "Green" och även den köptes och där heter favoriterna "Orange Crush" och "Turn You Inside Out". "Out Of Time" och "Automatic For The People" är i mitt tycke egentligen deras bästa plattor men det fanns inget som gick upp mot att höra "Document" och "Green" de första gångerna.
När jag ändå är inne på andra trådar måste jag passa på att rekommendera "Your Ghost" med Kristin Hersh och Michael Stipe som inte får missas.