• 6
  • 7
2010-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Min dator startar på ungefär 10 sekunder, men stängs av på 2 sekunder (och då är det inte dra-ur-sladdenvarianten jag kör).

Mac SE med System 6.0.8

P.S. Min MacBook Pro är inte lika snabb, men HD är nästan full och jag har massvis med skräpprogram som startar vid uppstart. Tar drygt en minut. Långsamt men ändå snabbare än alla windowsmaskiner jag använt. På jobbet tar det drygt två minuter med Windows 2000. Tragiskt men sant...
Windows 2000 var tragist! Uppgradera till Vista eller 7 kanske är något som ni kan ta upp vid nästa personalmöte. Eller så slänger ni in någon linux-dist och knåpar ihop ett x likt mac os. Då får ni både ett riktigt stabilt system samtidigt som det är godis för ögonen.
Citera
2010-09-27, 10:36
Medlem
Sätter du i en SSD startar en macBook på 5-6 sekunder
Citera
2010-09-27, 12:49
Medlem
Den vaknar på 5 sekunder från "nattläge" men annars tar det 20-25 att starta, 2-3 veckor gammal macbook
Citera
2010-09-28, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Min dator startar på ungefär 10 sekunder, men stängs av på 2 sekunder (och då är det inte dra-ur-sladdenvarianten jag kör).

Mac SE med System 6.0.8

P.S. Min MacBook Pro är inte lika snabb, men HD är nästan full och jag har massvis med skräpprogram som startar vid uppstart. Tar drygt en minut. Långsamt men ändå snabbare än alla windowsmaskiner jag använt. På jobbet tar det drygt två minuter med Windows 2000. Tragiskt men sant...

Varför i helvete kör ni Windows 2000? Lägg in Windows 7 så fungerar allt prima.
Citera
2010-09-28, 22:50
Medlem
WinterTimes avatar
Alltså, en minut för att starta datorn låter väldigt mycket...

Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Är du en Aspie? I så fall har jag en viss förståelse. bimsalabim skämtade med Mac-användares ofta överdrivna fascination för sina Macar.

Äh, en Mac-användare attackerar väl på 5 röda, då finns det ingen tid till eftertanke.
Citera
2010-09-29, 07:11
Medlem
SNIFF2s avatar
När min MBP 15'' SSD var ny startade den på ca 10 sekunder. Från start till att komma in i OS och börja utföra saker. Men det är lite svårt att se när mac os x startar program i bakgrunden efter en uppstart. Men nu rör det sig om ca 20-40 sekunder innan man är helt säker på att den är "klar".
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in