2010-09-19, 10:51
Medlem
j0bans avatar
Laddade precis ner "Microsoft Windows 7 Ultimate Retail(Final) x86 (32 bit) and x64 (64 bit)" från nätet, med i den nedladdade mappen kom två imagefiler, en till 64bit och en till 32bit samt nåt aktiverings-crack. Hur går jag till väga för att bränna ut på skiva och installera på andra nya datorn?

Har testat att bränna ut image-filen för 64bit med Nero, DVD Image. Funkade inte när jag kommit en bit in i installeringsprocessen, stod att filer inte hittades eller något. Nu har jag brännt ut en till på samma sätt fast nu står det att filen kan vara korrupt innan jag ens börjat.

Gör jag något fel? Hur går jag till väga, steg för steg?
Citera
2010-09-19, 11:03
Medlem
Testa bränn i låg hastighet ~2x-3x. Ett annat bra brännprogram är gratis programmet Imgburn. Där kan du även bocka i "Verify" för att kontrollera skivan efteråt.

Eventuellt kan det vara fel på versionen du har laddat ner.
Citera
2010-09-19, 11:07
Medlem
sirnickys avatar
  1. Ladda ner Image Burn.
  2. Starta Image Burn, lokalisera din .ISO fil och välj att den ska bränna ifrån den.
  3. När den har bränt klart filen ska det stå något med att "den lyckades / allt gick bra".

1. Starta om datorn, in i bios (klicka på DEL-knappen under uppstart) och välj att datorn ska boota från skivan ("boot device order" / etc. heter det i BIOS:
  2. Spara inställningarna genom att klicka på F10, nu startas datorn om.
  3. När "Boot from CD/DVD, press any key" eller liknande kommer upp, klicka på valfri tangent.
  4. Följ instruktionerna och vips så är du färdig!

Ja, jag har själv ett Windows 7 ultimate x64 från TBP.

Lycka till
Citera
2010-09-19, 11:26
Medlem
j0bans avatar
tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem