2010-09-19, 00:40
Medlem
Hallå hallå!

Tänkte kolla med er om jag tänker rätt här. Jag är en man, 190 cm lång, 23 år och väger ca 86 kg.

För 3 veckor sedan började jag gymma, och hittills bara kört löpning och mage för att mitt mål till en början var att gå ner från 93 kg som jag vägde då till 85 kg, och för att sedan gå över till styrketräning.

Tillsammans med en mer hälsosam kost är nu det målet nått, nu vidare till nästa mål, bli mer hälsosam och få en snygg kropp, min definition av det är en atletisk kropp, vill inte bli stor och biffig utan ha väldefinierade muskler men fortfarande se "normal" ut.

Så vidare till mina funderingar. Kommer jag att kunna bygga muskler samtidigt som jag deffar? Jag har läst lite här och där att bästa sättet för att bygga muskler är att bulka för att sedan deffa, men det vill jag inte. Vill inte bli stor igen. Jag vill bygga muskler och fortfarande bränna bort det fett som jag känner och ser.

Hur kommer isf min kost komma att se ut? Blir det som jag misstänker proteinrik kött tillsammans med mycket grönsaker? Något jag ska hålla mig borta ifrån?

Som sagt så kommer jag att denna måndag påbörja min styrketräning, där jag troligen kommer att träna 6 dagar/vecka, så jag hade även tänkt börja använda proteinpulver. Whey-100 har inhandlats.
Citera
2010-09-19, 00:46
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Benizakura.

Du får samma svar som massor av andra har fått. Att bygga muskler samtidigt som en deff är snudd på omöjligt. Välj det du tycker är viktigast först och kör på det.
Citera
2010-09-19, 01:07
Medlem
evilkittys avatar
Ha inga förväntningar på att öka i muskelmassa under deffen.

Träna så optimalt du kan under en längre period, bulka och deffa och du får din atletiska kropp.

Olika sorters kött innehåller i princip samma mängd protein. Att jaga "proteinrikt kött" är inte nödvändigt - de flesta köttsorter funkar.
Citera
2010-09-19, 02:09
Medlem
ex1tes avatar
Stadigt proteinintag med -kcal in. Skulle dock som redan nämnts bulka sen deffa, det är det bästa. Är du rädd för att tappa motivationen om du går upp igen, Att du inte kommer orka deffa ner dig efteråt?
Citera
2010-09-19, 02:33
Medlem
Med tanke på att du är ny på gym så är det bara att glömma det där även om det hade gått. Du kommer göra så mycket fel nu i början. : )
Citera
2010-09-19, 06:48
Medlem
19801s avatar
Deffa och köra maxstyrka är antagligen tillräckligt svårt.

Många som inte provat själv tror det är enkelt att öka muskelmassa. Under kaloriöverskott går det ganska bra men man får inga mirakel ens då.
Citera
2010-09-19, 12:52
Medlem
Tack för svaren allihopa. Fått ett bättre inblick men har mer att läsa på ser jag.
Citera
2010-09-19, 19:26
Medlem
jag funderade på samma sak typ fast har inte hittat någon speciellt bra lösning än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in