Hallå hallå!
Tänkte kolla med er om jag tänker rätt här. Jag är en man, 190 cm lång, 23 år och väger ca 86 kg.
För 3 veckor sedan började jag gymma, och hittills bara kört löpning och mage för att mitt mål till en början var att gå ner från 93 kg som jag vägde då till 85 kg, och för att sedan gå över till styrketräning.
Tillsammans med en mer hälsosam kost är nu det målet nått, nu vidare till nästa mål, bli mer hälsosam och få en snygg kropp, min definition av det är en atletisk kropp, vill inte bli stor och biffig utan ha väldefinierade muskler men fortfarande se "normal" ut.
Så vidare till mina funderingar. Kommer jag att kunna bygga muskler samtidigt som jag deffar? Jag har läst lite här och där att bästa sättet för att bygga muskler är att bulka för att sedan deffa, men det vill jag inte. Vill inte bli stor igen. Jag vill bygga muskler och fortfarande bränna bort det fett som jag känner och ser.
Hur kommer isf min kost komma att se ut? Blir det som jag misstänker proteinrik kött tillsammans med mycket grönsaker? Något jag ska hålla mig borta ifrån?
Som sagt så kommer jag att denna måndag påbörja min styrketräning, där jag troligen kommer att träna 6 dagar/vecka, så jag hade även tänkt börja använda proteinpulver. Whey-100 har inhandlats.