2010-09-18, 21:07
Medlem
Då är man själv, får känna på en mans liv utan föräldrarna hemma. Farsan har köpt hem pizzor och fiskgratäng! (Fiskgratäng är positivt). Tänker inte äta pizzorna!
Jag vill ha hjälp att "rena" mig själv så jag ser piggare ut. Jag tränar regelbundet, gymmar + springer. Men jag äter för mycket skräpmat, och dricker för mycket läsk. Viket gör att jag ser helt sliten ut, thats what she said.
Vad ska jag äta om jag vill bli piggare? Få en bättre nattsömn? Tänkte sticka ner till affären och köpa massa grönsaker, men nu ber jag er om hjälp så jag får fart på det. Måste ju äta kött också!

Måndag: ?
Tisdag: ?
Onsdag: ?
Torsdag: ?
Fredag: ?

Det är dom dagarna jag ska hålla på, ett test för att se om jag blir något piggare!
Behöver er hjälp att fylla i vad jag ska äta dom dagarna!
Frukost,(lunch i skolan),middag,kvällsmat, varje dag!

Mvh

Om jag placerat ämnet i fel forum, så kan ni flytta den dit.
Senast redigerad av ziboez 2010-09-18 kl. 21:18.
Citera
2010-09-18, 21:19
Medlem
Vetefan om det finns någon sanning i det här. Det är ju trots allt Aftonhoran.

Men du blir ju knappast tröttare och fulare av att äta det, så varför inte testa? Ät allt det som står listat varje dag som komplement till din övriga mat.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...icle7197013.ab
Senast redigerad av mysen 2010-09-18 kl. 21:21.
Citera
2010-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Vetefan om det finns någon sanning i det här. Det är ju trots allt Aftonhoran.

Men du blir ju knappast tröttare och fulare av att äta det, så varför inte testa? Ät allt det som står listat varje dag som komplement till din övriga mat.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...icle7197013.ab

hade tänkt att köpa hem morötter,tomater,grönsallad,paprika.. men måste kunna göra något mer utav det! Trevlig salladsmiddag är ju bra men + kött osv?
Citera
2010-09-18, 22:11
Medlem
Fräscht kött som jag mår bra av är kyckling, fisk typ lax och annan fet fisk
Citera
2010-09-18, 22:21
Medlem
Frewels avatar
kyckling, fisk, grönsaker och fullkornsgrejer. Drick mycket vatten, undvik för mycket fett. (inte i bantningssyfte, mer för att det täpper till porer osv) och undvik så mycket E-ämnen som du kan.
Och laga mat från grunden. Alltså är inte pappas färdigköpta fiskgratäng särskilt bra ändå.
Citera
2010-09-19, 14:29
Medlem
claws avatar
2 bra rätter som e ganska najs att laga då man e själv å inte orkar böka på så mycket.

1. kyckling + wook grönsaker + sötsur sås + en bruk ananas

2. lax/regnbåge + wook grönsaker + en bruk ananas
Citera
2010-09-19, 19:47
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Enkla rätter som går snabbt och är relativt lätta och fräscha.

Fisk, någon sort som du tycker om. De billigaste sorterna som hajmal och annat kan man skippa. Till fisken så kan man köra någon sorts puré, på blomkål, selleri eller potatis. Man behöver inte använda så mycket smör eller grädde om man vill ha det lite lätt, kycklingfond och vatten funkar för att späda ut det med.

Kyckling med rotfrukt i ugn.
Köp hel kyckling och krydda efter vad du gillar och kör den i ugnen. Till det så skär du klyftor av morötter, potatis, palsternacka, lök. Känner du att du vill ha någon sås till så fixar man enkelt en kall sås av creme fraiche eller yoghourt.

Jag vet inte vilken mat som gör en mer pigg, men att skippa läsken är nog ett smart drag.
Citera
2010-09-19, 20:41
Bannlyst
Lätt mat är för mig "fräsch" organisk mat, trista sallader om vi ska tala klarspråk. I stället för att fundera på vad du stoppar i dig, kanske du bör tänka på mängden mat du intar vid de tre huvudmålen. Enligt min helt personliga åsikt bör en rätt vara mättande i ganska exakt 5 timmar. Så om du käkar en stadig frukost klockan 7 på morgonen, kan du äta en mättande sallad vid 12-snåret, för att senare äta valfri middag kring klockan sex på kvällen.

Även om man inte bör äta sent på kvällen, så ska man heller inte vara hungrig. Sanna mina ord. Jag har flera gånger drömt om mat, och vaknat när jag deffat. <-- (ett coolare ord för bantat ;-)

Men tänk så. Ät, och bli mätt var 5:e timme och låt magsäcken vila var nionde timme per dygnscykel. Och glöm inte att dricka lite vatten emellanåt.
Senast redigerad av krigsmat 2010-09-19 kl. 20:45.
Citera
2010-09-20, 23:56
Medlem
dirnas avatar
Fyll tallriken med grönsaker, inte sallad utan grönsaker. Typ... koka morötter (eller råriv), broccoli, gröna bönor, blomkål... eller ännu bättre ät rått! Värm på lite fryst majs och ärtor i nykokt vatten.

Bästa köttet du kan äta är fisk och fågel.

Laga mat från grunden, köp inte färdigt typ färdiga såser eller så. Googla på recept på såser istället!

En dag tycker jag du kan käka en bit laxfilé i ugn, släng på lite tomatsås och ät med potatis.

Det här receptet är supergott! http://www.tasteline.com/Recept/LCHF...p_och_basilika
Citera
2010-09-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Fyll tallriken med grönsaker, inte sallad utan grönsaker. Typ... koka morötter (eller råriv), broccoli, gröna bönor, blomkål... eller ännu bättre ät rått! Värm på lite fryst majs och ärtor i nykokt vatten.

Bästa köttet du kan äta är fisk och fågel.

Laga mat från grunden, köp inte färdigt typ färdiga såser eller så. Googla på recept på såser istället!

En dag tycker jag du kan käka en bit laxfilé i ugn, släng på lite tomatsås och ät med potatis.

Det här receptet är supergott! http://www.tasteline.com/Recept/LCHF...p_och_basilika

Ska testa det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in