2010-09-18, 17:19
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
1. Under antagandet att SVT inbjuder partiledarna till den traditionella utfrågningen imorgon kväll, när valutgången är klar.

2. Vid scenariot att (sd):s Jimmie Åkesson hamnar i riksdagen (ännu intressantare om det sker som vågmästare), och inviteras av (S)(V)T-skjutjärnen att sitta i samma soffa som de 'etablerade', hur kommer sjusysterlosrarna att agera? Finner dom sig, eller får vi se ett antidemokratiskt studiouttåg á la (fp)-svinpälsen Westerbergs ynkliga beteende 2006?
Citera
2010-09-18, 17:21
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
1. Under antagandet att SVT inbjuder partiledarna till den traditionella utfrågningen imorgon kväll, när valutgången är klar.

2. Vid scenariot att (sd):s Jimmie Åkesson hamnar i riksdagen (ännu intressantare om det sker som vågmästare), och inviteras av (S)(V)T-skjutjärnen att sitta i samma soffa som de 'etablerade', hur kommer sjusysterlosrarna att agera? Finner dom sig, eller får vi se ett antidemokratiskt studiouttåg á la (fp)-svinpälsen Westerbergs ynkliga beteende 2006?

2006? 1991 var det va.....
Citera
2010-09-18, 17:22
Medlem
Larstages avatar
Citat:

Det var valet 1991 då Westerberg tågade ut från studion då Ian och Bert kom in. Jag tror att chansen/risken att vi får se något liknande imorgon kväll är rätt så stor.
Citera
2010-09-18, 17:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Har inte Bengt Westerberg sagt att han gjorde sitt uttåg för att han var tillsagd att göra så eftersom alla partiledarna inte fick plats i soffan?
Citera
2010-09-18, 17:46
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Har inte Bengt Westerberg sagt att han gjorde sitt uttåg för att han var tillsagd att göra så eftersom alla partiledarna inte fick plats i soffan?

Finns det hjärterum finns det stjärterum. Bara att knöka ihop sig.
Citera
2010-09-18, 18:15
Medlem
237s avatar
Vem kommer göra en "Bengt Westerberg" i Valvakan?*

*(inspirerad av ett inlägg från Roadworker)

Valvaka imorgon.

Kommer någon av partiledarna att göra en "Bengt Westerberg" när Jimmie Åkesson äntrar studion efter att SD kommit över 4%-spärren, dvs lämna studion i protest?

Jag tror att det finns stor chans att De Rödgröna gör just detta. Måna, Ohly och Eriksson/Wetterstrand lär vara otroligt bittra över att torska, och att ovan på detta behöva se när deras ärkefiende SD glada i hågen struttar in på scen är nog mer än vad dessa fragila vänsterspöken kan ta på en och samma kväll.

Tror inte någon av S, V eller MP kör reträtten solo. Antagligen har de på förhand snackat ihop sig om att gemensamt lämna studion.

Vad tror ni andra?
Citera
2010-09-18, 18:17
Medlem
Mona Sahlin är ju en kvalificerad gissning i alla fall :P
Citera
2010-09-18, 18:18
Medlem
Inte äns 100% säkert att dom kommer över 4% spärren, trots att 80% av dom jag frågar röstar på SD. Men om man skulle tro på mätningarna så är dom klart inne. Isåfall tror jag Mona gör det!
Citera
2010-09-18, 18:19
Medlem
Är det ens säkert att Jimmie åkesson kommer att få vara med om de kommer in?
Citera
2010-09-18, 18:23
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vioru
Är det ens säkert att Jimmie åkesson kommer att få vara med om de kommer in?

Nej, det kan ju gå hursomhelst, men en Westerberg blir väl mer en markering från vänstern, varvid utfrysningen kan börja nästa dag ...
Citera
2010-09-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Nej, det kan ju gå hursomhelst, men en Westerberg blir väl mer en markering från vänstern, varvid utfrysningen kan börja nästa dag ...
Nu skrev jag ju faktiskt "om". Om de kommer in, är det ens säkert att han får vara med?

Själv så tror jag knappast att de skulle få under 4 %, men vi får se.
Citera
2010-09-18, 18:30
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vioru
Nu skrev jag ju faktiskt "om". Om de kommer in, är det ens säkert att han får vara med?

Själv så tror jag knappast att de skulle få under 4 %, men vi får se.

Ok, fattade fel där.

ja, nu är ju inget säkert i Demokraturen Sverige, men man får väl anta att det efter en riksdagsplats blir medias skyldighet att från och med då ha med SD i alla sammanhang. Utfrysning som man hittills gjort lär inte hålla längre. Då finns inga ursäkter kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in