2010-09-18, 10:42
Medlem
Hej

Jag undrar varför jag inte kan titta på flashvideos på vissa sidor, exempelvis aftonbladet (och deras "aftonbladettv") eller på kanal5.se, och vad jag kan göra för att få alla klipp att fungera. På aftonbladet kan jag bara se reklamen, men när det faktiska klippet ska starta tar det stopp. Däremot har jag inga problem att titta på videoklipp på exempelvis youtube.

Värt att nämna är att jag kör snow leopard.

Tack på förhand!
Citera
2010-09-18, 10:47
Medlem
I vilken webbläsare uppelever du problemet?
Citera
2010-09-18, 13:06
Medlem
Främst i Safari. Om jag inte minns fel fungerar inte live-streamen på bet365 heller. Däremot fungerar streamen när jag använder firefox.
Citera
2010-09-18, 17:23
Medlem
Meropes avatar
Apple har ju beslutat sig för att inte stödja flash för att förhoppningsvis öppna upp fler aktörer på marknaden(Adobe har ju klar majoritet), de kör med html5.
Mina problem upphörde dock av någon konstig anledning efter att jag laddade hem programmet "ClickToFlash" för jag ville slippa all automatisk flash på hemsidorna som stal kapacitet (läs Aftonbladet).
Man måste då klicka på varje flash-fönster för att innehållet ska visas, vilket också fungerat på flash som tidigare inte velat köras i Safari 5, typ sådant man velat streama. Så nu slipper jag ha olika webbläsare. En bra "biverkan" som TS kanske kan testa?
Någon mer som upplevt samma sak?

Ed: Jag kör Snowleopard 10.6.4 med Safari 5.0.2
Senast redigerad av Merope 2010-09-18 kl. 17:47.
Citera
2010-09-19, 21:10
Medlem
@Merope
Tack för tipset!
Har tankat clicktoflash från safaris tilläggsgalleri nu. Dock verkar det inte funka...

Sen undrar jag hur du orkar klicka på alla klipp som du vill se, det blir ju jättejobbigt i längden, sen så tycker jag att det är fruktansvärt fult också.. :/
Citera
2010-09-21, 11:45
Medlem
Brunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahro
@Merope
Tack för tipset!
Har tankat clicktoflash från safaris tilläggsgalleri nu. Dock verkar det inte funka...

Sen undrar jag hur du orkar klicka på alla klipp som du vill se, det blir ju jättejobbigt i längden, sen så tycker jag att det är fruktansvärt fult också.. :/

Det funkar för mig, testa att avsluta Safari ordentligt/logga ut/starta om.
Kan hålla med om att det är fult, men min åsikt är att uppsidan är desto mer värd. Att klicka två gånger istället för endast en när du ska se ett klipp på YT är ju inte speciellt jobbigt, det får du väll ändå hålla med om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in