2015-05-08, 16:17
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexxa99
Folk med lite krogvana shotar alltid Fernet
Detta har jag alltid undrat ver. Vet du varifrn detta kommer? Knns som det mest blivit en grej. Typ ingen dricker Fernet s drfr har det blivit ngot Bartenders och liknande tagit till sig fr att sticka ut.

Dricker annars Tequilla om jag ska dricka rent. Alla typer av Bourbon funkar ocks.
Klarar bokstavligt talat inte av Jger. Fr krkreflexer s fort jag knner doften av det. Skyller p verkonsumtion i min ungdom, men r nd konstigt hur extremt illa jag tycker om Jger idag.
Typ samma med Minttu, men inte lika illa.
Citera
2015-05-08, 16:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Raki r det enda jag druckit ngra strre mngder shots av, typ mellan 15 och 30 cl sammanlagt. Till traditionella svenska buffeer brjar jag med en klar sedan tar jag lite olika akvavit (helst Linie). P lokal tar jag aldrig mer n en shot. Det r ingen stark shot-kultur dr jag bor, medan det r en stark kultur i Grekland, dr man oftast fr en liten karaff som present med notan.
Citera
2015-05-08, 17:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
r det bara jag som tycker att Minttu r WT?

Tycker det r WT att tycka att folk r WT fr att dom dricker en speciell dryck
----------

Sjlv fredrar jag att ta en iskall jger eller Gajol
r det midsommar eller liknande s sitter Akvavit eller Hallands flder inte helt fel.
Citera
2015-05-13, 09:55
Medlem
whiskey i frsta hand! Sedan fernet och jger
Tequila r ett stort nej.
Citera
2015-05-13, 10:15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Shota. Vad r det fr fjolleri. Det ska va svenskt brnnvin, och det heter snaps. Skl.
Citera
2015-05-13, 10:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Riktigt bra hemkrt som har rtt temperatur r riktigt fint att stdshota nr man drnker ett par kalla malt.

Fan nu vart jag ju sugen bara fr det.
Citera
2015-05-13, 10:58
Medlem
Herr-Pumps avatar
Har ngon druckit Sm Sure eller Iceshots som finns att kpa p tyska grnsbutiker? Funderar starkt p att prova ett par sna sorter annars vid nsta tur nert
Citera
2015-05-13, 11:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Shota. Vad r det fr fjolleri. Det ska va svenskt brnnvin, och det heter snaps. Skl.

Fast snaps brukar man vl bara kalla ett litet glas starksprit nr det serveras till mat. Samma sak med shot, ingen skulle vl sga att man tog en shot till julbordet?
Citera
2015-05-13, 13:21
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
r det bara jag som tycker att Minttu r WT?
Har krogvana, shotar aldrig Fernet. Varfr? Tycker det smakar skit, liksom Minttu.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Tycker det r WT att tycka att folk r WT fr att dom dricker en speciell dryck
Citera
2015-05-13, 15:53
Medlem
Cosmic Kids avatar
Har p ngot mrkligt stt brja uppskatta jger igen, konstigt. Annars fernet till l, snaps till ja, det gamla vanliga. r ven pastisjunkie men det r ju ingen shot riktigt.
Citera
2015-05-13, 16:21
Medlem
Nords Bitter, ven kallad nordsjolja skulle jag rekommendera er det r en shot med salmiak smak eller avnjuta en zacapa 23rig mums
Citera
2015-05-13, 17:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast snaps brukar man vl bara kalla ett litet glas starksprit nr det serveras till mat. Samma sak med shot, ingen skulle vl sga att man tog en shot till julbordet?

Mat r inte ndvndigt men vanligt. Det ska handla om brnnvin, grna kryddat. Inte whisky eller ngot annat. Varifrn ordet shot har kommit till sverige, om det inte kommer frn godisshots p turkisk peppar, bl fiskar och liknande vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in