2010-10-04, 12:11
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Brukar kunna höra folk prata om Ho's som Stockholms bästa kines men tycker personligen att de tappat en del och inte förtjänar att kallas det längre. Visst, det är inget direkt fel på maten, men hittar snudd på ett dussin ställen i stan som serverar mat - kinesiskt alltså - av samma kvalitet fast med ett avsevärt lägre pris...

Var ett tag sedan jag var där. Tråkigt att höra att de gått ner sig. Så ..vilka ställen skulle du hellre rekommendera?
Citera
2010-10-04, 12:14
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefy
Håller med dig där. Bor iof i närheten så jag kanske är jävig.
Men tycker maten är bra, speciellt "Biff Sichuan".

Ok, ni har övertygat mig. Jag ska i alla fall testa den.
Citera
2010-10-04, 12:41
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Var ett tag sedan jag var där. Tråkigt att höra att de gått ner sig. Så ..vilka ställen skulle du hellre rekommendera?
Gått ner sig och gott ner sig... Skulle snarare säga att de kanske blivit lite lata och kaxiga för att de brukar få så god kritik, inte alls lika bra service som det var för några år sedan bl.a. Snudd på att dom är otrevliga.

Är inte så bevandrad, men hade en riktigt trevlig lunch på ett ställe som jag tyvärr inte minns namnet på, men som ligger längst ner på Åsögatan, på västra sidan om Götgatan. Prisvärt och smakade bra plus trevlig servitris. Tyvärr så tycker jag att det är ofta så med asiatiska ställen att kvaliteten kan variera ganska mycket från gång till gång, så lovar inte att det är superbra, men det var det i alla fall för drygt två månader sedan... Återkom gärna i tråden med en recension om du provar
Citera
2010-11-18, 00:15
Medlem
Kattolfs avatar
Tung Fat i Bromma (Stora Mossen) är helt överlägsen alla andra ställen jag har testat i Sverige.
Smakar äkta och hemlagat och dessutom så lyser burkgrönsakerna med sin frånvaro.
Litet trångt mellan borden är det dock, men det vägs upp av bra satta priser.
Jag kan tipsa om deras kyckling med sojabönor. Fantastiskt delikat!
Citera
2010-11-18, 02:02
Medlem
japp tung fat skall testas, stället på åsögatan heter bamboo garden o är helt okej, bra luncher.
Citera
2010-11-18, 02:08
Medlem
dubbelpost...
Senast redigerad av anderhagen 2010-11-18 kl. 02:29.
Citera
2010-11-18, 02:23
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen
japp tung fat skall testas, stället på åsögatan heter bamboo garden o är helt okej, bra luncher.
Du kommer garanterat att bli nöjd. Ett tips är att om ni är två (el. flera) som går dit så kan ni beställa in litet olika rätter och dela på då priserna är riktigt humana. Kycklingen med sojabönor har jag nämnt tidigare som god, och om man pratar med damen som äger stället så kan man få en hel del specialrätter som inte står på menyn. "Myror klättrar i träd" t.e.x (friterade nudlar med fläsk) el. kanske "Ordförande Maos kyckling" (om man kan komma över det osympatiska namnet så är rätten riktigt god)
Citera
2010-11-18, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Du kommer garanterat att bli nöjd. Ett tips är att om ni är två (el. flera) som går dit så kan ni beställa in litet olika rätter och dela på då priserna är riktigt humana. Kycklingen med sojabönor har jag nämnt tidigare som god, och om man pratar med damen som äger stället så kan man få en hel del specialrätter som inte står på menyn. "Myror klättrar i träd" t.e.x (friterade nudlar med fläsk) el. kanske "Ordförande Maos kyckling" (om man kan komma över det osympatiska namnet så är rätten riktigt god)

ok. låter kanon!, får bli ett besök med några vänner varom det lider. tack för rekomendationen :-)
Citera
2010-11-18, 02:47
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen
ok. låter kanon!, får bli ett besök med några vänner varom det lider. tack för rekomendationen :-)
så litet så
Citera
2023-08-25, 22:22
Bannlyst
STOCKHOLMS BÄSTA KINAMAT? med Jimmy Guo | Testar 4 restauranger

Restaurangerna:
- Formosa
- Lilla Kina
- Xiang Yue
- Ming

en lista på vad som kan vara Stockholms bästa kinarestauranger

https://youtu.be/pKBfFAvv5-c
Väldigt sevärd

Formosa och Ming har jag ätit på när jag varit i Sthlm.
Mycket gott på båda.

Formosas pekingmeny 8rätter rekommenderas
Ming är toppen med
Senast redigerad av sunkiss 2023-08-25 kl. 22:24.
Citera
2023-08-26, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrCoffey
Jag undrar om någon kan rekommendera en kinesisk restaurang i Stockholm? Det ska inte vara något dyrt utan ett ställe som jag kan ha lite som standard hak om jag inte orkar laga mat själv och vill köpa kinesisk take away. Det skadar ju inte om restaurangen är trevlig att sitta i också. Alltså överkomligt pris (är student) men ändå helt ok mat.
Det ska ligga innanför tullarna gärna i Södermalm, Gamla stan eller Norrmalm.

Vad är dyrt för dig?
Citera
2023-08-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladarvid
Vad är dyrt för dig?
Tråden är från 2010. Vi får hoppas att han han har pluggat färdigt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in