Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-17, 11:53
Medlem
DvLs avatar
Hej! Jag har sökt på forumet, till och med i google, men hittar ingen som har guidat mig till framgång.

Jag har en extern HDD som jag tidigare använt med windows. När jag köpte min Macbook Pro för två månader sedan så skulle jag använda hårddisken till den, men var tvungen att formatera din till Fat 32 (?) för att få den att fungera som jag ville.
Jag kopierade inehållet och förde över till Macintosh HD, formaterade den externa med "skriv över med nollor". När jag utfört formateringen och skulle föra tillbaka bilderna så insåg jag att det hade blivit kopior av vissa mappar, det var alltså dubletter. Jag tog bort kopiorna och fortsatte min uppgift.

Av någon anledning lyckades jag radera orginalmappar samtidigt som jag tog bort kopiorna. Självklart insåg jag inte detta före jag hade raderat min papperskorg, så nu är mycket värdefulla bilder borta för mig.

Finns det något program som kan lösa mitt problem? Jag vill återställa filer (läs bilder) i den ursprungliga kvalitén. Om det inte går att återställa som det var precis innan så har jag full förståelse för det, men jag vill verkligen ha mina bilder!

Mvh

DvL
Citera
2010-09-17, 12:40
Bannlyst
Tjena tjena,

Provat med någon recovery program? Brukar väl resultera i något positivt
Använd google, sök på t.ex recovery files software

Dont worry, nothing is impossible
Citera
2010-09-17, 14:06
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Prova det här
http://download.cnet.com/data-rescue/3000-2094_4-211375.html

Om det inte fungerar prova det här
http://download.cnet.com/virtuallab-data-recovery/3000-2094_4-10298807.html
Citera
2010-09-17, 15:35
Medlem
StyleWarss avatar
I framtiden ska du använda Time Machine
Citera
2010-09-17, 15:44
Medlem
Om du ska köra recovery och har stor HDD så tkr jag synd om dig! Jag hade datorn igång i omkring två veckor när jag skulle rädda mina bilder på en 500gb disk. Visserligen för några år sedan men ändå...
Citera
2010-09-17, 16:06
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mei
Om du ska köra recovery och har stor HDD så tkr jag synd om dig! Jag hade datorn igång i omkring två veckor när jag skulle rädda mina bilder på en 500gb disk. Visserligen för några år sedan men ändå...

Du behöver väl inte köra recovery på hela disken?
En intern disk kraschade för mig. Jag lyckades rädda nästan allt (250 gb disk) med Data Rescue 2 på 1-2 timmar. Detta var 2-3 år sen på en Powermac G5 stationär som då var flera år gammal redan.
Citera
2010-09-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Du behöver väl inte köra recovery på hela disken?
En intern disk kraschade för mig. Jag lyckades rädda nästan allt (250 gb disk) med Data Rescue 2 på 1-2 timmar. Detta var 2-3 år sen på en Powermac G5 stationär som då var flera år gammal redan.
Finns det alternativ om man har formaterat disken?
Citera
2010-09-17, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
I framtiden ska du använda Time Machine
jo, men vi lever inte i framtiden än, så det finns inga tidsmaskiner. posta inte skämtinlägg i framtiden, det här är allvarliga grejer, vi måste få tillbaks hans porrbilder.
Citera
2010-09-17, 19:38
Medlem
DvLs avatar
Prova det här
http://download.cnet.com/data-rescue..._4-211375.html

http://download.cnet.com/virtuallab-...-10298807.html

Tack så mycket! Tar tag i det där under natten!

"Om du ska köra recovery och har stor HDD så tkr jag synd om dig! Jag hade datorn igång i omkring två veckor när jag skulle rädda mina bilder på en 500gb disk. Visserligen för några år sedan men ändå..."

Jag hade ju redan fört över dom till min HDD på Macbooken, så det är inte hela externa jag behöver köra, och det tackar vi ju för så klart.

"Tala för dig själv, jag lever i framtiden. Imorgon (för dig) kommer jag till exempel knulla din morsa i munnen. Jag gör det just nu. Men du kommer att se saggen i hennes mungipa imorgon."

Fantastiskt, ska du ligga med hans mor så ber jag dig vänligt ringa henne istället för att dela med dig av den informationen i min tråd.
Citera
2010-09-17, 19:39
Medlem
DvLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DvL
Prova det här
http://download.cnet.com/data-rescue..._4-211375.html

http://download.cnet.com/virtuallab-...-10298807.html

Tack så mycket! Tar tag i det där under natten!

"Om du ska köra recovery och har stor HDD så tkr jag synd om dig! Jag hade datorn igång i omkring två veckor när jag skulle rädda mina bilder på en 500gb disk. Visserligen för några år sedan men ändå..."

Jag hade ju redan fört över dom till min HDD på Macbooken, så det är inte hela externa jag behöver köra, och det tackar vi ju för så klart.

"Tala för dig själv, jag lever i framtiden. Imorgon (för dig) kommer jag till exempel knulla din morsa i munnen. Jag gör det just nu. Men du kommer att se saggen i hennes mungipa imorgon."

Fantastiskt, ska du ligga med hans mor så ber jag dig vänligt ringa henne istället för att dela med dig av den informationen i min tråd.

EDIT: Hur gör jag för att få med flera svar i samma svar... När jag svarar på inlägg i tråden, förstår ni hur jag menar?
Citera
2010-09-17, 19:43
Medlem
DvLs avatar
Nu blev det en till post här, men tålamod mina vänner, jag får snart kläm på det!

Jag gick in på länkarna som skickades, ingen av dom fungerar. Men jag antar att om jag lägger ner några minuter på google och försöker ta mig fram med frasen "Picture recovery Mac" eller liknande så kanske det kommer gå för sig.
Citera
2010-09-17, 19:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Tryck på Citera flera sedan på Citera.

Om det är i samma inlägg du vill kommentera flera får du nog manuellt skriva [quote]-taggar.

Skicka RP på de inlägg som ska tas bort så ordnar jag det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in