2004-06-08, 15:36
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwhore
Rösta inte på någon! Alla Sveriges etablerade partier delar ju sossarnas syn på drogpolitiken.

Inte Fria Listan
Citera
2004-06-08, 15:54
Bannlyst
Personligen har jag tappat tron på politken mest av andra skäl och tänker inte rösta denna gången, körde KPML(R) förra och enda gången.

Det finns ju andra frågor än drogpolitiken och de hjälper inte att en ganska liten grupp positiva till droger inte röstar.
Men visst ska den förändras, någon gång kommer det att hända men ju snabbare desto bättre.

Citat:
Rösta inte på någon! Alla Sveriges etablerade partier delar ju sossarnas syn på drogpolitiken.
Citera
2004-06-08, 22:07
Medlem
Länkar till intervjuerna han har sagt alla dessa idiotier i?
Citera
2004-06-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil^
Länkar till intervjuerna han har sagt alla dessa idiotier i?
6, 4, 1:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,340136,00.html

5:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1805&a=198657

Hittar inte citatet för 3, men här kan du läsa om det:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=83067&previousRenderType=1
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10026068

2:
http://www.rns.se/nfArtiklar.asp?intNummer=10&intId=11 (Intervju med Morgan)
Citera
2004-06-10, 02:28
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Jag tror att andra partier delar sossarnas drogpolitiksvisioner endast pga att det är just sossarna som är vid makten och därmed fungerar som någon slags stencil som andra blir tvungna att följa för att inte verka udda och bli nerklankade av sossarna själva.
Citera
2004-06-10, 09:20
Medlem
Om något av de andra riksdagspartierna kom till makten så skulle det leda till absolut noll förändring i denna frågan. Att rösta på det sk. Liberala folkpartiet leder ju bara till en splittrad regering med moderaterna i täten och de är minst lika konservativa som sossarna, men med andra värderingar. Narkotikapolitiken är inte ens på tapeten för debatt i riksdagen. Alla partier tycks skrämmande överrrens om att vi har en alldeles utmärkt narkotikapolicy idag.

Problemet är ju att en sån liten grupp som vi drogliberala utgör skulle ha svårt att etablera oss politiskt, speciellt med tanke på att många "protesterar genom att inte rösta/är åthelvete för lata för att orka bry sig" och dessutom att åsikterna i alla andra frågor troligen går isär väldigt mycket.
Citera
2004-06-10, 10:47
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Problemet är ju att en sån liten grupp som vi drogliberala utgör skulle ha svårt att etablera oss politiskt, speciellt med tanke på att många "protesterar genom att inte rösta/är åthelvete för lata för att orka bry sig" och dessutom att åsikterna i alla andra frågor troligen går isär väldigt mycket.

Just därför skulle ett enfrågeparti sitta fint. Själv skulle jag nämligen gärna rösta enbart utifrån denna enda fråga. Jag håller inte med Fria Listan i deras övriga politik. Om ett parti, som enbart driver frågan om legalisering, skulle få några röster, av folk som i övrigt har tappat tilltron till politikerna och således inte vill rösta på något av de etablerade partierna, så skulle man kanske få igång en debatt och i längden influera andra partier. Inte sossepartiet konservatisterna, så klart, men kanske, om allt går vägen, Fp och Mp?
Citera
2004-06-10, 12:15
Medlem
Citat:
Just därför skulle ett enfrågeparti sitta fint. Själv skulle jag nämligen gärna rösta enbart utifrån denna enda fråga. Jag håller inte med Fria Listan i deras övriga politik. Om ett parti, som enbart driver frågan om legalisering, skulle få några röster, av folk som i övrigt har tappat tilltron till politikerna och således inte vill rösta på något av de etablerade partierna, så skulle man kanske få igång en debatt och i längden influera andra partier. Inte sossepartiet konservatisterna, så klart, men kanske, om allt går vägen, Fp och Mp?

Jo det är faktiskt sant. Iaf om man kunde lyckas ragga tillräckligt med folk för att komma in i riksdagen.. vilket innebär sisådär 250000 personer... undrar om det finns så många liberala...
Citera
2004-06-10, 15:27
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Jo det är faktiskt sant. Iaf om man kunde lyckas ragga tillräckligt med folk för att komma in i riksdagen.. vilket innebär sisådär 250000 personer... undrar om det finns så många liberala...

Jag. Där har vi 1. Jag kan säkert dra ihop åtminstone en... 7 st? Äsch, det optimisten och pessimisten har gemensamt är att de båda har rätt
Citera
2004-06-15, 00:20
Medlem
jag skulle lätt rösta på ett sådant parti, kan lova att minst 10 av mina vänner också skulle göra det.

känns som att 250 000 är liiite långsökt men säkert 10 000 pers. det borde väl öppna några ögon?
Citera
2004-06-18, 18:09
Medlem
halleluyeahs avatar
Jag är helt övertygad om att ingen av politikerna som profilerar sig i narkotikafrågan - och monotont hostar ur sig plattityderna - tror på vad dom själva säger. Det är bara ett effektivt sätt att göra politisk karriär i Sverige på. Ett fett jobb i Bryssel är deras mål. På vägen dit hasplar dom bara ur sig politiskt korrekta one liners som dom troligtvis skrattar åt i ensamhet - it's a part of the job, man.
Citera
2004-06-18, 18:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Man kanske skulle starta ett parta som heter Pundarpartiet och satsa på en så oseriös image som möjligt... Då skulle en massa människor rösta på partiet "just for the hell of it" och vips så är man inne i riksdagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in