• 1
  • 2
2004-06-04, 22:47
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Summering och analys: Jag fr sluta g p slamspizzerior eftersom jag verkar, med f undantag, tmligen sjlv om denna freteelse.
Citera
2004-06-04, 23:10
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
J- Om jag bestller en Margeritha d som kostar 29,- och lgger p tomat
(5,-) och champisar (5,-) d tjnar jag allts en krona?
PG- va fan, du inte komma tillbaka.
29 spnn fr en Margeritha/Margaritha?!!
Hr i Gteborg har jag aldrig sett en pizzeria som tar mindre n 40 kronor + fr en sn, ven om det r en hiskeligt enkel pizza.

Sjlv kr jag aldrig, eller iallafall extremt sllan, med extra tillbehr p pizzan. Jag r nmligen stamkund (status att vara stamkund hos en pizzeria... ) hos en pizzabagare som vet precis vad jag ska ha nr jag kliver in genom drren. Han har helt enkelt haft smak nog att stta ihop pizzor som blev rtt frn brjan, knns faktiskt bara ondigt att ndra p det.
Citera
2004-06-04, 23:57
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Hr i Gteborg har jag aldrig sett en pizzeria som tar mindre n 40 kronor + fr en sn, ven om det r en hiskeligt enkel pizza.

Sjlv kr jag aldrig, eller iallafall extremt sllan, med extra tillbehr p pizzan. Jag r nmligen stamkund (status att vara stamkund hos en pizzeria... ) hos en pizzabagare som vet precis vad jag ska ha nr jag kliver in genom drren. Han har helt enkelt haft smak nog att stta ihop pizzor som blev rtt frn brjan, knns faktiskt bara ondigt att ndra p det.

k till Oslo, jag och min sambo var dr i fjol. Dryga hundralappen i norska fr en sketen Margerita och 60 norska fr en stor stark. Snacka om rnarland !!!
Citera
2004-06-05, 00:07
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
k till Oslo, jag och min sambo var dr i fjol. Dryga hundralappen i norska fr en sketen Margerita och 60 norska fr en stor stark. Snacka om rnarland !!!
Jag vet, jag vet...

Var frresten i Paris frra ret. Helvete vad det kostar nr man ska prjsa med Eurrro...

S att sen kunna f en Margeritha hr p hemmaplan fr lite drygt 30 - i jmfrelse ganska vrdelsa - svenska slantar knns konstigt.
Citera
2004-06-05, 00:12
Medlem
StigAllans avatar
Skulle kpa en pizza p en pizzeria dr alla pizzor utom inbakade skulle kosta samma summa.
Men nr jag hade bestllt en Napolitana som hade blivit frdigbakad och nedstoppad i kartong.
D skulle skitskallen ha extra betalt fr sardellerna!
Efter att ha argumenterat ver skyltar om prissttning ger sig snltasken och jag fr pizzan fr skyltat pris.

Har inte satt min fot p Piaf sedan dess.
Citera
2004-06-05, 00:21
Medlem
ahlmans avatar
Det r ju nd ganska bekvmt vad gller pizzerior. Eftersom det finns en i varannan brevlda numera r det ju bara att vlja och vraka, kommer man till en dlig r det bara att ta sig ett kvarter drifrn s har man en ny.

Fr vrigt kan man vl bara konstatera att det mste vara mycket svrare fr en pizzabagare att lyckas n vad det r fr en kinarestaurang om man r duktig.

Nr man kkar p en kinarestaurang ingr den versvallande artigheten automatiskt, och knns samtidigt vldigt naturlig i den oftast ganska harmoniska milj som rder p sdana stllen.

Nr pizzabagare istllet kr p samma sak, och under mltid brjar prata med mig och frgar om det r ngot jag vill ha tar jag det bara som ett tecken p att de r desperata vad gller mina pengar.
Citera
2004-06-05, 00:38
Medlem
Ralfons avatar
Citat:

JA, jag har nog inte helelr hittat ngon dylik pizza fr endast 29 riksdaler... p min "stam-pizzeria" (nja, kkar dr hygggligt ofta..) r de schyssta, har ftt ta med mig gratis brd och annat hem=) Supermumsigt!
Citera
2004-06-05, 00:42
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Haha, gubben lr morra argt nr hans mest hatade kunder kommer in och hmtar gratismat

Det r vid sna tillfllen som sklen med tappade-p-golvet-ingridienser kommer fram...
Citera
2004-06-05, 00:45
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Jag vet, jag vet...

Var frresten i Paris frra ret. Helvete vad det kostar nr man ska prjsa med Eurrro...

S att sen kunna f en Margeritha hr p hemmaplan fr lite drygt 30 - i jmfrelse ganska vrdelsa - svenska slantar knns konstigt.

Paris r svindyrt dock en piss i Nilen i jmfrelse med Oslo, iaf om man inkluderar vin till maten...
Citera
2004-06-05, 02:45
Medlem
Aziraphales avatar
Hr i staden finns det en pizzeria som sljer alla normala pizzor fr 29:-

Anledning: kass bagare, ckliga pizzor, inga kunder.

Sen kr min kvarterspizzeria med 29:- fr vissa utvalda pizzor, dvs hawaii, capriciosa o.dyl. Skulle skert handla dr om det inte vore fr att de r s satans snla med dyrare ingredienser n standardgrejjerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in