Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-16, 02:27
Medlem
Folkskyggs avatar
Nu har min dator fått fnatt. Ibland när jag spelar så laggar spelet till någon sekund till ett par sekunder, med sprakande/knastrande ljud. Det samma gäller även film i vlc och på webbtv.

Hela datorn känns dock rätt seg men det är inget program som tar ovanligt mycket cpu eller minne.

Finns det något bra sätt att felsöka vad det kan vara? Temperaturerna är helt okej.

Windows 7 x64 Ultimate, med Norton 360 (kan det vara boven?).

EDIT: Windows Update jävlades igår också, skulle stänga av datorn och den stod och höll på att försöka installera i 30-45 min, tills jag fick nog och starta om. Då stod den och tugga vid laddningen, och tog 2-3 min att starta upp Windows.
Senast redigerad av Folkskygg 2010-09-16 kl. 02:33.
Citera
2010-09-16, 04:05
Medlem
hasenfrasens avatar
Norton 360 är det slöaste och mest resurshungriga antivirus du kan ha installerat. Måste du absolut köra Norton, kör 2010. Kan du leva med att köra gratis AV, installera Avast - som är precis lika bra.
Citera
2010-09-16, 08:56
Medlem
Benganleets avatar
man ska aldirg stänga av datorn när den håller på med windowsupdate..
och jag föredrar avg ist för norton. minst lika bra och mindre krävande.
Citera
2010-09-16, 11:50
Medlem
cannaBes avatar
Installera Microsoft Security Essentials istället. Det är det enda du behöver och det är mycket resurssnålt.
Citera
2010-09-16, 13:14
Medlem
brianmolkos avatar
360 är ju jättejobbigt och varnar för allvarliga fel, bara för man inte tvingats "optimera diskarna" så kommer det varningar som om systemet vore fullt av virus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in