Citat:
Ursprungligen postat av Powerass
Svar till Jens4
1.spelar ingen roll om man är insatt eller ej åsikter får man ha ändå
vilket många på högersidan har vilket drar med sig en massa människor som tror på på dem utan de har en aning vad det handlar om ..
man behöver inte vara insatt för att man det handlar om var man befinner sig på stegen i välfärden..
2.Det har inget med att vara överklass det har med tacksamhet att göra
tack vare våra socialdemokrater har vi en offentlig sjukvård vilket gör att om man är fattig kan man ändå få vård .. Jag gillar inte heller att det är köer men skulle fler människor fatta vad politik och högern handla om och fler skulle rösta rött skulle makten bli starkare och mer pengar till vården kunna ges vilket i längden skulle minska köerna..
3.I ett partipogram vad jag vet skrivs inga negativa åsikter om den egna politiken om du syftar på moderaterna men vad i verkligheten händer är en annan sak . Varför tror du Socialdemokraterna finns
4. Vad grundar du ditt utlägg på
Ta reda på hur löner sätts i den privata sektorn och då menar jag arbetarlöner
inte är det tack vare vi har snälla chefer och arbetsgivare hade det bara varit så då hade vi nog knappt fått nån lön alls utan det är tack vare åratal av kämpades av våra fackförbund ända sedan man fick bilda sådana tänk dig hur det sett ut annars 7 dagars arbets vecka ca 10 tim arbete om dan ingen betald semester om man ens fick nån semester ingen sjukersättning ingen ob.
Men det är klart är du en rik kille kanske är du chef då spelar ju det ingen roll du känner ändå så att du klarar dig utan sånt ...
vill bara säga att jag hoppas att även jag har rätt till en åsikt Gordon gekko
1. Du resonerar som min mormor, hon kunde också bortse från en politik som missgynnade henne på i rpincip varje punkt eftersom hon inte såg till sakargument utan enbart UTGICK ifrån att man måste rösta efter sitt yrke.
2. Som många här påpekat är det ju många idag som INTE fått den vård dom behöver. Hur kommer det sig att du som enligt egen utsaga inte är speciellt insatt agiterar för att flera skulle rösta som du om dom var insatta? Kommer själv från sossefamilj och jag bytte politisk fägr EFTER att jag satt mig in i saker och ting. Specifiera lite mer exakt vad du menar med att det skulle bli mer pengar Oavsett hur man vill fördela pengarna så måste det finnas några pengar att fördela, det är ju där problemet ligger med sossarnas politik...
3. Här klarar du uppenbarligen inte av att svara på min fråga. Gör gärna ett nytt försök. Det du skriver ger snarare en bild av att du inte ens bryr dig om vad de olika partierna vill genomföra i sak eftersom du ändå inte litar på vad man säger. Socialdemokraterna finns väl främst av två anledningar, den ena är att det finns personer som du som röstar på dem utan att ha jämfört eftersom de ändå tror sig veta vad som är bäst för dem utan att ha undersökt saken. Den andra anledningen är att dom behövdes en gång i tiden och gjorde ett fantastiskt jobb för sisådär 100 år sedan när man åtgärdade många orättvisor som vi hade i landet. Det i sin tur var EN nödvändighet för att kunna utnyttja potentialen i befolkningen och göra så att flera fick det bättre. Men sedan slutet av 60 talet ungefär och Palme så har inte S politik gjort det bättre för den grupp man ursprungligen representerade. På den tiden var ju dessutom en S politiker ofta en engagerad fd arbetare som visste vad han talade om, idag rör det sig om en politisk "adel".
4. Här har du inte heller svarat på min fråga. Gör gärna ett nytt försök.
Här visar du upp en mycket fördomsfull sida som är typisk för många socialdemokrater jag mött, du tror dig veta att jag är rik *vilket dessutom stör dig*, faktum är att dina antaganden om mig i yrkeslivet är HELT FELAKTIGA, skillnaden är att jag satt mig in i detaljer och tänkt själv för att se vad som är bäst för landet. Klart att facket har spelat en stor roll, ingen som har sagt ngt annat. Skall man vara helt korrekt och nyanserad bör du också inse att facket bär skulden för en och annan nedläggning också. Varför drar du in facket?
Min en god vän som jobbar som undersköterska jobbade först offentligt för några år sedan... lön 13 000, bytte sedan till privat regi och höjde då sin lön till 19 000, bättre övriga förmåner också samt att hon trivdes bättre då hon fick behandla patienterna bättre och hade en bättre arbetssituation överlag. Ändå motsätter sig S den situationen då man absolut inte vill ha ngn privat vård. Varför? Patienterna hade det bättre och hon fick det bättre.
Vilka pengar är det du menar skall fördelas om ekonomin oc företagen körs i botten?
MEnar du att chefer inte behöver semester? Eller tror du att chefer har ob och aldrig jobbar mer än 40 timmar i veckan? Kan du vara lite tydligare här med VAD du anser är fel utöver att du är avundsjuk på att det finns folk som tjänar bättre än oss?