2010-09-15, 23:10
Medlem
RonaldoUtds avatar
Såg reklam för Absolute Dance nyss och kom att tänka på, vem i helvete köper såna skivor? Kan väl förstå om folk med enormt musikintresse köper album med sina favoritartister. Även om jag själv inte känner någon som köpt en skiva de senaste 6 åren, minst.
Jag förstår inte hur skivbolagen kan tjäna en krona på dessa samlingsalbum.
Citera
2010-09-15, 23:12
Bannlyst
Jag köper det. DJ.
Citera
2010-09-15, 23:14
Medlem
fiskenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Jag köper det. DJ.
Hur, vart, vem , och varför?

Förstår inte, det är ju 2/3 Lady gaga och rihanna och sånt mainstream skit!?
Citera
2010-09-15, 23:15
Medlem
Slashcares avatar
Folk som inte har en egen musiksmak utan lyssnar på vad RixFM bestämmer att de ska lyssna på.
Citera
2010-09-15, 23:17
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Jag köper det. DJ.

Vadå, så du sätter på en CD och går och tar fika eller?
Citera
2010-09-15, 23:21
Medlem
Sjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Vadå, så du sätter på en CD och går och tar fika eller?
Jag antar att han använder låtarna som ligger på skivan i sina mixar när han spinner på krogen (vilket jag antar att han gör då ingen vill spinna denna smaklösa skit hemma i egen vilja).
Citera
2010-09-15, 23:25
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Folk som inte har en egen musiksmak utan lyssnar på vad RixFM bestämmer att de ska lyssna på.
Ja givetvis. Men frågan är vem som köper skivorna. Vi snackar CD-skivor. Är det folk som helt saknar tillgång till internet? I så fall måste det gå runt riktigt sorgliga människor i Sverige, som tvingas köpa dessa skivor pga att de ofrivilligt saknar internet...
Citera
2010-09-15, 23:29
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Ja givetvis. Men frågan är vem som köper skivorna. Vi snackar CD-skivor. Är det folk som helt saknar tillgång till internet? I så fall måste det gå runt riktigt sorgliga människor i Sverige, som tvingas köpa dessa skivor pga att de ofrivilligt saknar internet...

Är det inte mer tragiskt att människor som du anser att all musik borde vara gratis?
Citera
2010-09-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Jag antar att han använder låtarna som ligger på skivan i sina mixar när han spinner på krogen (vilket jag antar att han gör då ingen vill spinna denna smaklösa skit hemma i egen vilja).
Nu finns det ju faktiskt en hel del människor som faktiskt tycker att det är bra musik, men folk här kan vara förbannat trångsynta ibland... Gillar man då musiken i sig så är ju en sådan här skiva helt guld, bara att slänga på när man har fest så är det klappat och klart.

Nej, jag köper inte dessa skivor själv och lyssnar inte på den typen av musik om jag slipper. Men det finns faktiskt människor (nej, inte white trash så slipper ni säga det) som gillar annan musik än ni själva gör.
Citera
2010-09-15, 23:31
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Nu finns det ju faktiskt en hel del människor som faktiskt tycker att det är bra musik, men folk här kan vara förbannat trångsynta ibland... Gillar man då musiken i sig så är ju en sådan här skiva helt guld, bara att slänga på när man har fest så är det klappat och klart.

Nej, jag köper inte dessa skivor själv och lyssnar inte på den typen av musik om jag slipper. Men det finns faktiskt människor (nej, inte white trash så slipper ni säga det) som gillar annan musik än ni själva gör.

Men blir det inte lite väl svårgreppat nu för människor med instängd världsbild?
Citera
2010-09-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Mm, det är ju riktigt sorgligt att det finns människor som betalar för musik så att det kan fortsätta att produceras musik. Köper du stöldgods också? "Jag behöver en ny bil, så jag går ut och snor en på bilaffären, för de fortsätter väl att utveckla och bygga nya bilar och kör ut till bilsalongerna ändå?"
Citera
2010-09-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Men blir det inte lite väl svårgreppat nu för människor med instängd världsbild?
Jo, troligtvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in