Hej!
Jag har två externa hårddiskar (1TB mybook, 400GB packard) som jag vill ska ha identiskt innehåll.
- mybooken får filerna från PC:n (xp pro) så den har all NY info och gammal
- Packarden ska uppdateras 1 ggn/månad och annars vistas på en helt annan plats än mitt hem (ifall allt brinner ner osv..)
De program jag tittat på gör en fil som man sedan ska köra via programmet för att återställa - det vill inte jag. Jag vill att mapparna och allt ska se likadant ut som i mybooken inget ska vara komprimerat eller så.
När jag kopplar ihop de externa hårddiskarna via datorn vill jag att packarden bara ska uppdateras i vad som är ändrat från innehållet i Mybooken (den ska spegla mybooken i innehåll).
Jag har insett att problem kan uppstå ifall något fel inträffar på mybooken och sedan det felet skrivs över på packarden men det kanske kan lösas genom att göra vanliga komprimerade backuper också som är datummärkta och åtskilda gång till gång när backup körs?
Upptäckte att detta problem kunde inträffa vid backuper när min mobiltfn syncades med datorn och var satt att mobilen ska styra ifall samma innehåll finns på båda. När allt raderades från mobilen av en händelse skedde samma sak i datorn när den automatiskt syncade av tfn hemma. Detta vill jag inte ska inträffa igen och allra helst inte på mina hårddiskars innehåll när de ska syncas ihop
Vad ska jag göra? Hoppas på bra förslag.
Tack på förhand!