Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
[..]
Det är många som blickar tillbaka och säger att det var bättre förr. Men ta och leta upp lite gamla trådar, så kommer du se att de inte är ett dugg bättre. Gå riktigt långt tillbaka så kommer du att se att det tvärtom har blivit mer seriöst, och mindre trams tillåts nuförtiden.
Det är sant, trådar från back in the day kan vara riktigt åt helvete, dom kan se ut ungefär såhär:
Citat:
Sköna horor i Helsingborg?
Någon som vet några sköna horor i Helsingborg?
Citat:
Du din lille fikusrunkare, du ska inte ha nått!
Citat:
Håll käften, jag bad om tips!
Citat:
Den ariska rasen ska stiga!
Citat:
Nån som vet eller?
Citat:
Någon bra kran i Jönköping inne?
Men det här är ju verkligen långt tillbaka, när forumet inte riktigt hade blivit ett forum ännu, utan mer var som ett bloggkommentarfält.
Om jag inte minns fel fanns det från början inte ens några moderatorer, så det är inte så konstigt att det var som det var.
Visst har man blivit äldre, men i takt med det tror jag också medelåldern har sjunkit, vilket är helt naturligt, då internetuppkoppling numera är en leksak och självklarthet för kidsen.
Som
Jecke säger har också forumet blivit mycket större, men majoriteten av internetanvändarna överlag är nog rätt unga, framförallt den typen av användare som är reggade på forum och communitys.
Jag säger inte nu att minderåriga användare står för allt skit, precis som alla äldre inte håller en scyst nivå, men mycket av det "tramset" du pratar om känns väldigt fragbajtigt och 4chan-inspirerat, och där är det nog i störts utsträckning yngre förmågor som står bakom.
Men jag tror
Oddball är inne på helt rätt spår, det
ser väldigt skräpigt ut nu när det precis har varit sommarlov och direkt efter är det val, så det blir nog lite ordning framåt hösten igen.