2010-09-18, 17:45
Medlem
laxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmrdz
Gör som hon säger åt dig? Fattar du inte att du har mindre rätt att komma med invändningar än en dyslektisk krabba?

För helvete lyssna på dig själv. "Men jag pundar på som vanligt" VARFÖR? Det är upp till dig och ingen annan att lägga av, behandlingen är inte ett magiskt trick för att du ska kunna sluta. Om du inte har viljan kommer det inte gå.

Skärp till dig.

För att min självkontroll är lika med noll, sitter ja inte inlåst så pundar jag.
Det är därför ja vill på ett för att förhoppningsvis med terapi osv lära mig att funka utan att punda.
Citera
2010-09-18, 18:28
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxe
För att min självkontroll är lika med noll, sitter ja inte inlåst så pundar jag.
Det är därför ja vill på ett för att förhoppningsvis med terapi osv lära mig att funka utan att punda.
Urinera då...

Ja, jag vet att det känns pissigt.
Citera
2010-09-18, 20:46
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Urinera då...

Ja, jag vet att det känns pissigt.

Den var så tråkig att det var roligt på riktigt
Citera
2010-09-19, 05:24
Medlem
mallvazs avatar
Om du nu är riktigt seriös så är det väl bara att pissa i muggen,eller?Har själv varit på 2 behandlingar och det funkar ju så att om dom på behandlings hemmet begär urin prov och man nekar att lämmna så blir man hemskickad igen.Så ta och lämmna prov.När jag var råkade ut för en soc kärring som tjatade om pisseprov och hängde med in på toan så drog jag ner byxor +kalsonger till fotknölarna.gången efter det så sa honu fixar detta själv va?och gav mej muggen.
Citera
2010-09-19, 07:34
Medlem
Azphyxias avatar
Nu är jag inte insatt, men de ser väl inte på medans du kissar i en liten behållare?
Citera
2010-09-19, 07:52
Medlem
digitizes avatar
Klart dom kollar när man lämnar piss, annars kan man manipulera.
Vissa ställen har du bara en tant bakom dig, vissa ställen känns det som att gå in i ett spegelrum. Mitt tips om du BARA fått en tant som står och glor är ta chansen, hellre det än att pissa i ett rum fullt med speglar.
Citera
2010-09-19, 12:14
Medlem
laxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitize
Klart dom kollar när man lämnar piss, annars kan man manipulera.
Vissa ställen har du bara en tant bakom dig, vissa ställen känns det som att gå in i ett spegelrum. Mitt tips om du BARA fått en tant som står och glor är ta chansen, hellre det än att pissa i ett rum fullt med speglar.

Men ska det verkligen krävas? Måste man lämna UP?
Citera
2010-09-19, 14:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallvaz
När jag var råkade ut för en soc kärring som tjatade om pisseprov och hängde med in på toan så drog jag ner byxor +kalsonger till fotknölarna.gången efter det så sa honu fixar detta själv va?och gav mej muggen.
F-n vad kul om man skulle lattja. Vända sig om och runka upp den och fråga om hon vill älska.
Citera
2010-09-20, 06:38
Medlem
visslarens avatar
Citat:

Skämtar du eller? Vad är problemet? Om du vill ha någon hjälp så får du ju böja på nacken och göra som de ber dig! Din socialsekreterare vill att du skall lämna ett urinprov och du gnäller som en liten snorunge!

Ja, det kan upplevas som litet kränkande men det är som så att Sveriges kommuner, de flesta behandlingshem, Polisen, Sjukvården, Kriminalvården osv använder urinprov som den analysmetod för att kolla efter narkotiska preparat. Så är det och det är bara att gilla läget om du vill ha nån hjälp.

Dom som tar urinprov har tagit så många urinprov och sett så många ballar att det bara är en del av deras jobb och inget annat. Så det är alltså hos dig problemet ligger. Du är sned för att de vill din soc kräver ett urinprov av dig.

Dom vill hjälpa dig fattar du inte det? Jag är själv narkoman och har varit aktiv i 10 år, har varit på 5 behandlingar, suttit inne i fängelse ett år, haft 2 LVM, ett tio-tal fylleceller och ett 10 tal överdoser.

Jag hatade soc i början av mitt droganvändande. För att de ställde till med besvär som jag ansåg det. Men idag anser jag att soc bara försökt hjälpa mig i alla år och att jag är jättetacksam att jag bor i ett land där jag gratis får hjälp för min beroendesjukdom gång på gång, trots att jag ljugit för soc, jag har manipulerat, jag har misslyckats med 5 behandlingar och skall imorrn prata om en sjätte behandling som jag blivit beviljad.

Så ser jag på saken. Allt socialtjänsten gör, gör de för att hjälpa oss som är narkomaner/alkoholister. Att de vill ta ett urinprov är ju för att se om du är aktiv eller inte. För att kunna gå vidare med ditt ärende, vilken form av åtgärd som skall sättas in för att hjälpa dig, öppenvård, behandlingshem eller annan form, allt beror ju på till att börja med på om du är drogfri eller inte och nummer två om du vill sluta droga eller inte.

Så vad fan gnäller du om? Häng fram kuken och ge dem de dropparna av ditt urin de vill ha så att du kan få den hjälp de vill ge dig!
Citera
2010-09-20, 07:28
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Som sagt är hon en komplett idiot eller har hon rätt att göra som hon gör?

Det är nu så att ja hade tänkt ge mig på ett försök att sluta droga (eller rättare sagt har försökt detta sen i våras).
Har legat inlagt för akut abstinens och beroende behandling i tre veckor i somras och så fort dom släppte ut mig började jag punda igen.
Och nu till saken. Jag sökte hjälp hos soc i hopp om att dom skulle placera mig på något behandlingshem men dom föreslog öppenvård och jag gick motvilligt med på detta.
Precis som förväntat har detta inte resulterat i någonting utan jag pundar på som vanligt och går till öppenvården några gånger i veckan och talar om för dom vad ja missbrukar.
Jag vägrar även lämna urinprover utan kan istället tala om för dom vad jag tar och visa upp injektionsmärken (tycker inte att dom har någon rätt att tvinga mig å stå å pissa framför en massa pojk-kåta tanter).
Men nu har kärringen börjat påstå att mitt missbruk är ett påhitt och att jag bara söker uppmärksamhet och absolut inte skall belasta systemet med något behandlings hem, och detta trots att jag har blivit inkallad till ett antal simittspårningar gällande hepatit c då jag har delat verktyg.
Är narkoman/alkoholist sedan fem år tillbaka och sprutnarkoman sedan två.

Agerar kärringen rätt eller ska jag be om en ny handläggare?

WTF? Du erkänner alltså för din "sockärring" att du missbrukar och visar upp nålstick i armvecket och får ingen hjälp? Helt jävla sjukt! Jag kan bara hoppas att du får hjälp från nåt annat håll. Kärringen du har kontakt med verkar inte vilja hjälpa dig så försök att byta om det går.
Citera
2010-09-25, 22:19
Medlem
lamajägarns avatar
Är du imbicill skulle jag snarare säga? Söker du hjälp hos socialtjänsten får du väll ta o rätta dig efter deras regler? Tror dom flesta är överens om att det är ett lågt pris att betala för alla skattepengar som kommer slösas på dig när du sitter inne på behandlingshem :P
Citera
2010-09-25, 23:09
Medlem
Citat:
Vill du in på behandling är det nog lika bra du vänjer dig asap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in