2010-09-15, 16:49
Medlem
Hej alla!

Mitt första inlägg och det handlar om ett dator problem jag har. Inte världens roligaste kanske men har fått höra av vänner att här inne finns en hel del kunskap att hämta så jag ger det ett försök...

Har använt mig av TOR på den andra datorn och nu helt plötsligt kan man inte surfa vanligt utan måste använda sig av TOR för att surfa. När jag surfade vanligt i internet explorer funkade endast GOOGLE... och det fungerade även att söka på saker men så fort man ska klippa på nån hemsida så kommer det upp "Sidan kan inte visas"....

Jag har kollat så det inte handlar om att "arbeta som offline" är på slagen.... jag har även avinstalerat TOR för att se om det kunde bli någon skillnad vilket det inte blev... Någon som vet hur man går in i datorn och tar bort proxyinställningarna helt och hållet eller om det finns något program som återställer äns internet inställningar till det ordinare?

Tillägger även att det är en VISTA dator jag har problem med... vet att VISTA är skit... men men

MVH
Citera
2010-09-15, 18:16
Medlem
kanulas avatar
Jag förutsätter att du använder Internet Explorer 8. Verktygsmenyn -> Internetalternativ -> Fliken "Anslutningar" -> LAN-inställningar -> Ta bort bocken vid "Använd en proxyserver för nätverket".
Citera
2010-09-15, 20:29
Medlem
Tack för tipset Kanula tyvärr hjälpte det inte, har samma problem iallafall kan det vara nån annanstans man måste ta bort nån proxy bock?
Citera
2010-09-15, 21:44
Medlem
kanulas avatar
Provat någon annan browser, typ Firefox eller Opera?
Citera
2010-09-16, 18:54
Medlem
Japp har provat en hel del diverse browsers, chrome, orca, opera, firefox, ace, fastbrowser, 3dbrowser, flock med flera samma problem i alla
Citera
2010-09-16, 19:41
Medlem
StickyFingers avatar
Prova om det hjälper att Resetta Winsock

http://www.home-network-help.com/netsh-winsock.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem