Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-15, 09:57
Medlem
Lightnights avatar
Sökte lite och hittade inte exakt en sån här tråd. Sedan vore det kul om första inlägget var en egen ny tråd.

Jag har provat cigariller och även cigarr och problemet är att jag tycker att allt smakar precis likadant. Har provat Café Créme Aroma filter och Bellman moments vanilj filter. Cigarren jag rökte var väl av hyfsad kvalitet (runt 120 kronor, fast det kanske inte säger nåt om kvaliteten). Enda skillnaden mellan cigarren och cigarillerna var att jag tyckte att cigarren var lite mildare.
Jag förväntade mig en hyfsat stark vaniljsmak av Bellman, men jag tyckte bara att det smakade ren tobak. Även Café Créme smakade ren tobak tyckte jag.

Är det så att man måste röka ett tag, alltså vänja sig, för att märka skillnaden mellan olika märken eller har jag rökt dåliga märken som inte är vad de utger sig för att vara?

Efterfrågar nu en cigarill med stark vaniljsmak och lukt. Det ska helst vara samma "stil" och prisklass som redan nämnda märken.
Citera
2010-09-15, 10:15
Medlem
nej det går ej.
Citera
2010-09-15, 10:29
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Är det så att man måste röka ett tag, alltså vänja sig, för att märka skillnaden mellan olika märken
ja, så är det. precis som med cigarretter -- i början märker man ingen skillnad mellan märkena men det kommer efterhand.
Citera
2010-09-15, 12:18
Medlem
Thunderaces avatar
Clubmaster Vanilla och Handelsgold Vanilla ger en njutbar vaniljsmak och doft. Clubmastern ligger i metallask (10-pack och 20-pack finns) , Handelsgolden ligger i pappkartong (5-pack). Testa gärna Backwoods - en aromatisk pinne i "cowboy-stuk" - inte vacker för ögat men smakar och doftar fantastiskt. Satsa på Backwoods Honey - när du tänder en sådan flockas folk runt en och undrar vad det är. Med Backwodden är ditt sökande efter vaniljsmak definitivt över.
Senast redigerad av Thunderace 2010-09-15 kl. 12:21.
Citera
2010-09-15, 12:19
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Clubmaster Vanilla och Handelsgold Vanilla ger en njutbar vaniljsmak och doft. Clubmastern ligger i metallask (10-pack och 20-pack finns) , Handelsgolden ligger i pappkartong (5-pack). Testa gärna Backwoods - en aromatisk pinne i "cowboy-stuk" - inte vacker för ögat men smakar och doftar fantastiskt. Satsa på Backwoods Honey - när du tänder en sådan flockas folk runt en och undrar vad det är.

Ok, går dessa att köpa överallt eller är det nån speciell affär man måste gå till?
Citera
2010-09-15, 12:27
Medlem
Thunderaces avatar
Svårt att svara på, man får kolla runt lite. Backwoods finns hos Roberts tobak, Rörstrandsgatan i Stockholm i alla fall - han har alla sex smaker tror jag om du vill testa runt lite. Jag föredrar Honey i alla fall.
Citera
2010-09-15, 12:42
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Svårt att svara på, man får kolla runt lite. Backwoods finns hos Roberts tobak, Rörstrandsgatan i Stockholm i alla fall - han har alla sex smaker tror jag om du vill testa runt lite. Jag föredrar Honey i alla fall.

Tack Ska se om jag kan kika in där nån gång när jag får tid.
Citera
2010-09-15, 15:24
Medlem
Thunderaces avatar
Lukta och framföralls smaka lite på Backwodden innan du tänder upp den, riktigt fin upplevelse faktiskt. Dock har den en nackdel. Efter 2 st är du fast... på riktigt......
Citera
2010-09-15, 15:49
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Lukta och framföralls smaka lite på Backwodden innan du tänder upp den, riktigt fin upplevelse faktiskt. Dock har den en nackdel. Efter 2 st är du fast... på riktigt......

Hur mycket kostar de här cigarillerna. Har varit inne på hemsidan, men hittar inget om cigariller.
Citera
2010-09-16, 15:59
Medlem
Thunderaces avatar
45-60:- för cigarillerna och runt 65-70 för 5-pack Backwoods tror jag man betalar. Vet inte så noga - jag köper alltid tidning + godis och tuggummi eller liknande när jag handlar.
Citera
2010-09-23, 14:26
Medlem
Lightnights avatar
Fick tag på Backwoods med honungssmak idag. De luktar för jävla bra. Ska se om det blir en till helgen.
Citera
2010-09-28, 22:47
Medlem
Lightnights avatar
Provade en nu, men jag tycker att cigarillen luktade bättre än den smakade. Kändes inte som så mycket honungssmak precis, men är det kanske så med smaksatta grejer att de egentligen bara luktar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in