Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-02, 17:39
  #1
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Jag ser ingen annan utväg än att banna IDF.

Han är varnad en gång tidigare och nu hotar han användare att han har sparat IP-adresser sedan hans tid som moderator och att han skall använda dem för att spåra upp dem.

Här
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...4&postcount=44

och här
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...5&postcount=48

Vi VÄRNAR om personlig integritet och att sprida information som kan spåra användare vill vi verkligen INTE veta av. Det händer att vi har lämnat ut sådan information mot användare i enstaka fall då det varit vår enda utväg i pressade situationer. Vi har nu en sådan situation.

Skulle IDF, mot förmodan lämna ut IP-adresser tillhörande användare kommer vi att publicera SAMTLIGA IP-adresser IDF någonsin har använt för att ansluta sig mot Flashback vilket bör göra IDF minst lika sårbar, om inte mer.

Jag ber därför IDF att lugna ner sig och aldrig återkomma till Flashback, jag vill inte heller att IDF återkommer som ett troll och börjar predika om orättvisor.

Den enda orättvisan i detta fallet är du, som genom maktmissbruk försökt tysta ner användare. DET är en orättvisa som är INTE går att förlåta.

IDF! Du är inte längre välkommen till Flashback i någon form, någonsin!

Acceptera att du gått över gränsen. Adjö!
2004-06-02, 17:45
  #2
Medlem
döds|ängelns avatar
Jävlar, är IDF bannad? Även om jag ogillar hans åsikter starkt och hans sätt att föra disskusioner, är det inte lite hårt att banna honom för ett skämt som kanske gick över styr?
2004-06-02, 17:49
  #3
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av döds
Jävlar, är IDF bannad? Även om jag ogillar hans åsikter starkt och hans sätt att föra disskusioner, är det inte lite hårt att banna honom för ett skämt som kanske gick över styr?
På ett sätt kan jag tycka att du har rätt. på ett annat sätt förstår jag att Flashback, med de målsättningar det har, aldrig kan acceptera sådana uttalanden eftersom man skall vara anonym här, och att det är en förutsättning för att FB skall kunna fortsätta existera.

Om man hade misstanken om att någon satt och systematiskt spårade ens IP-adress, så skulle folk inte uttrycka sig lika fritt som de gör här.

Och då finns risken att FB skulle självdö.

Tufft beslut, på ett sätt kanske orättvist, men också förståeligt och nödvändigt.
2004-06-02, 17:51
  #4
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Jag skrattar inte!

Att skämta om att lämna ut uppgifter som gör det möjligt att spåra någon från ett forum där man väcker såpass stora känslor går inte att blunda för.

Jag ser det fruktansvärt allvarligt att hota om att avslöja sådanna detaljer bara för att man inte klarar av en diskussion. Då har man gått för långt.

Det finns ingen anleding att hålla denna tråden öppen, dels för att jag har gjort mitt beslut som ingen kan få mig att ändra och för att slippa se folk spotta på IDF.

Jag tänker nu låsa den och klistra den ett tag för att se till att ingen glömmer vad som gäller.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback