2012-08-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
http://www.radioislam.org/islam/svenska/svensk.htm

Någon mer än jag som varit inne på den sidan, det finns hur mycket som helst att läsa som juden och hans vidriga anhag, där kan man tex läsa om juden och hans regomrasistiska tänande. Om Bonnier smuttsiga sida m.m. Och hur man känner igen en jude. Ja det finns mycket annat också. För er som inte har sett sidan, och ni andra också. Håll till godo.
Det är en av de bättre sidorna på svenska. Tyvärr är den inte speciellt uppdaterad och layouten är bokstavligen från 90-talet, men som resurs är den mycket användbar. Ahmed Rami är värd all heder, så mycket som han har fått utstå för att driva sidan.
Citera
2012-08-17, 13:02
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Det är en av de bättre sidorna på svenska. Tyvärr är den inte speciellt uppdaterad och layouten är bokstavligen från 90-talet, men som resurs är den mycket användbar. Ahmed Rami är värd all heder, så mycket som han har fått utstå för att driva sidan.

Juden skyr inga medel, när det gäller att sätta dit folk som sprider den sanna sanningen om dem. Tyvärr så får juden alltid rätt. Lite orättvist.
Citera
2012-08-17, 20:47
Medlem
Nathurams avatar
Är ni nynassar säkra på att jihadisterna är så bra allierade att välja i hela den här konflikten?

Judarna är i alla fall vita och rumsrena...
Citera
2012-08-17, 21:01
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathuram
Judarna är i alla fall vita
Judar är hur som helst blattar precis som muslimer är, skillnaden är att de bott i ett snöigt kallt getto i tusen år och bleknat till lite.

Citat:
och rumsrena...
Judarna är lika rumsrena som en gorilla med diarré och personlighetsstörning instängd i ett vardagsrum i en vecka.
Citera
2012-08-17, 21:07
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Är ni nynassar säkra på att jihadisterna är så bra allierade att välja i hela den här konflikten?

Judarna är i alla fall vita och rumsrena...

Nynassar? Här sysslar vi inte med associationslekar.

Man kan vara kritisk mot judiska maktförhållanden utan att för den delen vara nasse eller jihadist. Men det begriper inte en lipjude som du. Och judar är inte vita. De som är det till utseendet är assimilerade och därmed rör det sig om en definitionsfråga - dock är de nästan alltid ultrasionister i vilket fall som helst. Men judar har aldrig varit, och kommer aldrig att vara, ett vitt folkslag. Du försöker bara plocka dina billiga judepoäng med hjärntvättade, europeiska islamofober.
Citera
2012-08-17, 21:35
Medlem
Nathurams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Man kan vara kritisk mot judiska maktförhållanden utan att för den delen vara nasse

Sant. Det råkar bara finnas en otroligt massa nassar här.

Citat:
Men det begriper inte en lipjude som du.

Jag är inte judisk.

Citat:
Och judar är inte vita. De som är det till utseendet är assimilerade och därmed rör det sig om en definitionsfråga - dock är de nästan alltid ultrasionister i vilket fall som helst. Men judar har aldrig varit, och kommer aldrig att vara, ett vitt folkslag.

Jag tror du lägger för mycket vikt på en så otroligt ytlig och arbiträr definition som "Vit" (plockad från Amerikanarna då deras land är så blandat att dom inte har någon "ras identitet" och simpla färger får duga)

vit är en väldigt lös och bred definition ungefär som svart eller gul och dom flesta judar is väst världen är just vita.

Om du sedan vill leka viktig och bli specifik så finns det säkert ras definitioner inom klassen "vit" som du kan säga att juden inte hör till. Till exempel germansk eller nord europeisk.

Men även då så leker vi med lösa definitioner eftersom vem som helst kan konvertera till judendomen. Gifta in sig och ärva ner religionen så att försöka placera alla världens judar i en specifik ras är lika mynningslöst som att försöka utesluta dom ur raser.

Istället borde du nog ge dom en religiös eller kulturell definition
Citera
2012-08-17, 21:53
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Sant. Det råkar bara finnas en otroligt massa nassar här.
Jag är inte judisk.

Varför försöker du ironisera över Radio Islams autenticitet, om du inte är jude? Ahmed Rami, som länge drivit sidan, är vidare ingen "jihadist" mer än han är medveten muslim. Ahmed Rami torde vara Sveriges absolut främsta samhällstolkare tillsammans med den tyvärr förrädiska intellektualisten och opportunisten Mohamed Omar.

RA har massvis med användbart material som bygger på fakta och verklighetstroende analyser. RA är som tråden påstår en mycket bra informationskanal om sionismen. Inte bara i ren realpolitik men också rent djupgående vad berör Judendomen som religion. Den med intresse för sanningen om judaismen och sionismens samhällspolitiska och kulturella påverkan måste helt enkelt använda sig av alternativa informationskanaler, där Radio Islam är en av dem. Judens argumentationstaktik är att just angripa personen/rörelsen bakom ett visst påstående - oavsett om påståendet i fråga stämmer eller inte så fokuseras det istället på vem som yttrade det. Motargumentera mot informationen som är tillgänglig gör man aldrig. Just för att man inte kan.

Typisk chutzpah!
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2012-08-17 kl. 22:04.
Citera
2012-08-17, 22:03
Medlem
Citat:

Jag är inte judisk.

Vem tror du att du lurar? Men det är högst typiskt för Flashbacks judar att de förnekar att de är det, åtminstone till de inte längre kan förneka det. Deras fanatiska iver att försvara judenheten och oftast Israel gör det bara alltför uppenbart.
Citera
2012-08-17, 22:11
Medlem
Nathurams avatar
Citat:
Varför försöker du ironisera över Radio Islams autenticitet, om du inte är jude?

Precis som ni påstår att det finns andra än bara nynazister här så anser jag att man inte måste vara jude för att inte hata judar.

Citat:
Judens argumentationstaktik är att just angripa personen/rörelsen bakom ett visst påstående - oavsett om påståendet i fråga stämmer eller inte så fokuseras det istället på vem som yttrade det

Du menar som ni pekar på judar bakom varje hörn när någon lägger fram ett argument?
Citera
2012-08-17, 22:35
Medlem
Beamer.Sthlms avatar
Jag antar att dem flesta som kommenterar på denna tråd är etniskt svenska män som inte gillar invandrare.

Därför tycker jag att det är fascinerande att ni backar & prisar en muslimsk invandrare som Ahmed Rami emot judarna. Är det så att mellan muslimerna och judarna så föredrar ni att hellre backa muslimerna (om ni var tvungna att välja en sida?).

"The enemy of my enemy is my friend?" Eller?

Läste lite om Ahmed Rami på wikipedia och enligt där så blev han bjuden till en svensk Neo-Nazi konvention där han fick föreläsa. Inte riktigt vad man är van med, men spännande hur saker o ting går emot normen ibland.
Citera
2012-08-17, 22:44
Medlem
Nathurams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beamer.Sthlm
Jag antar att dem flesta som kommenterar på denna tråd är etniskt svenska män som inte gillar invandrare.

Därför tycker jag att det är fascinerande att ni backar & prisar en muslimsk invandrare som Ahmed Rami emot judarna. Är det så att mellan muslimerna och judarna så föredrar ni att hellre backa muslimerna (om ni var tvungna att välja en sida?).

"The enemy of my enemy is my friend?" Eller?

Läste lite om Ahmed Rami på wikipedia och enligt där så blev han bjuden till en svensk Neo-Nazi konvention där han fick föreläsa. Inte riktigt vad man är van med, men spännande hur saker o ting går emot normen ibland.

Jag tycker också det är konstigt. Speciellt eftersom araber/muslimer är nazisternas hat objekt nr 2
Citera
2012-08-17, 22:44
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Precis som ni påstår att det finns andra än bara nynazister här så anser jag att man inte måste vara jude för att inte hata judar.

Det handlar inte om att hata judar.

Citat:
Du menar som ni pekar på judar bakom varje hörn när någon lägger fram ett argument?

Det är en helt annan motiveringsfråga. Min Jewdar gör utslag när någon debattör helt plötsligt ger sig in i debatten och börjar gorma om antisemitism, islamism eller nazism istället för att diskutera sakfrågan (vilken kritiskt framförd ton mot judisk makt eller andra förhållanden det än är) och bemöta den information som presenteras -- eller som i detta fall (som du) börjar ironisera över ett påstående på grund av vem som yttrade det. Du börjar tjata om "jihadister" och "judehatare" istället för att förklara vad exakt som är fel med den information som finns på Radio Islam.

Aldrig kan ni diskutera utifrån vad som framförs; aldrig kan ni motbevisa det som sägs. Det är typiskt judiskt att angripa personer och rörelser snarare än deras argument. Ni har inget faktabehov eftersom ni vet att ni inte kan motbevisa det som diskuteras, av detta skäl ägnar ni istället energi på att attackera personen istället för dennes reflektioner. Därför kallar jag dig jude, eftersom det tydligen är viktigt för dig att poängtera hur fel vi har, hur Radio Islam "bygger på lögner" bara för att det är muslimer som driver den, men ändå inte kunna argumentera för det. Det är inget argument att säga att Radio Islam drivs av "jihadister"... Det är fakta som är intressant, inget annat.

Vad är det med RA's kritiska samhällsreflektioner som inte stämmer, enligt din mening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in