Efter att ha läst runt lite så har jag hittat följande, förbehåller mig ev, fel.
Peter Forsberg, 60+ från tyskland. Jag tror han varit inblandad i ubuntu-se.org tidigare, ligger bakom ubuntutips.se och har enligt sig själv blivit erbjuden att bygga upp ubuntu.se
citat från ubuntutips.se
Citat:
Första gången jag använde Ubuntu var i början av 2006 då jag hamnade i ett forum för Ubuntu som var fyllt med entusiaster så jag smittades helt enkelt. Inom kort tid blev jag moderator, global moderator och sedan administrator för hela webbplatsen. Men under årens gång märkte jag att jag hade en annan uppfattning om hur en webbplats ska administreras. Och med mig många andra som lämnade stället. Jag tackade ja till erbjudandet att bygga upp en ny plats med namnet ubuntu.se och det blev genast en framgång utan like
ubuntu-se.org är med i LoCo, (lokal ubuntugemenskap) vilket betyder att de är erkända utav Ubuntus huvudorganisation som Ubuntus representanter i Sverige.
Är ubuntu.se med i LoCo, och spelar det någon roll?
P. Forsberg (little John) har nyligen kandiderat och dragit tillbaks kandidaturen som TeamLeader & TeamContact hos ubuntu-se.org,
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/view...p?f=22&t=49829