2010-09-14, 14:29
Avslutad
http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/

Citat:
Efter den senaste tidens attacker mot SD-politiker och störningar av partiets valmöten tar han avstånd från alla former av våld och hot. Han tillägger samtidigt att SD inte ska bli förvånade:

— Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.

Den som ställer upp för SD ska alltså inte bli förvånad över inristade hakkors i ansiktet, vandaliserade bilar, etc. enligt Fredrik Reinfeldt. Fredrik tycks ha missat att man i en demokrati aldrig någonsin ska behöva förvänta sig något sådant. Några kommentarer på detta?

Kanske borde ligga i SD i media, men eftersom självaste statsministern kommer med uttalanden som enligt mig är tveksamma ur ett demokratisk perspektiv låter jag det ligga som ett eget ämne.
Citera
2010-09-14, 14:32
Medlem
Reinfeldt är demokratiskt bankruppt.

Han är en antidemokrat..och en skam för Sverige.
Citera
2010-09-14, 14:35
Medlem
Moderaterna är jävligt RÄDDA för Sd nu när de kanske blir Sverigs tredje största parti! Det kan innebära att deras import av flyktinglägers-talibaner/kurder/irakier/somalier måste upphöra snart, något som är skrämmande för en halvneger som herr Reinfeldt, jag ser bara ljusningar i detta valet
Citera
2010-09-14, 14:36
Medlem
wehrmachts avatar
Politiker som förtrycker det svenska folket, den svenska kulturen och offrar hela landet till främlingar bör inte bli förvånade över framtida attacker mot deras parti.

Kanske skulle ett dollartecken inristat i pannan vara lämpligt..
Citera
2010-09-14, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Reinfeldt är demokratiskt bankruppt.

Han är en antidemokrat..och en skam för Sverige.

Att t o m Lars Ohly tar tydligare ställning mot attackerna än Reinfeldt är defensivt en stor skam för moderaterna, med tanke på Ohly's förflutna. Frågan är varför Freddan anser att SDare får skylla sig själva när inte Ohly säger detsamma.
Citera
2010-09-14, 14:40
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Efter den senaste tidens attacker mot SD-politiker och störningar av partiets valmöten tar han avstånd från alla former av våld och hot. Han tillägger samtidigt att SD inte ska bli förvånade:

Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.
Det är ju SJUKLÖVERN som har drivit upp det, SD kastar bara ett ljus på det! Svenskar: USCH OCH FY! Mohammedaner: JA TACK MERA!

Jävla hycklande lismande lögnaktiga jävla förbannade politiker
Citera
2010-09-14, 14:41
Medlem
MrQkens avatar
Sjönk han ännu mer i mina ögon, samma klass som Sahlin nu.
Citera
2010-09-14, 14:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Den etablerade sjuklövern har en sådan fanatiskt skev syn på svenskarna så det är helt sjukt.
Citera
2010-09-14, 14:42
Medlem
Calaverras avatar
fy fan vilket jävla svin han är. Min röst på SD har aldrig varit så självklart som den är nu.
Citera
2010-09-14, 14:43
Medlem
HH74s avatar
Tragiskt. Dessutom så om någon har hetsat upp stämningen så är den allomfattande hatkampanjen i media.

Reinfeldt är en förlorare oavsett hur det går i valet.
Citera
2010-09-14, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TinnMann
Det är ju SJUKLÖVERN som har drivit upp det, SD kastar bara ett ljus på det! Svenskar: USCH OCH FY! Mohammedaner: JA TACK MERA!

Jävla hycklande lismande lögnaktiga jävla förbannade politiker

Han tog även upp SD's påtvingade martyrskap:
Citat:
Han beskriver det som Sverigedemokraternas hela idé att utnyttja allt i egna syften och att försöka framställa sig som värnlösa.

Menar han att SD ska tiga när dess företrädare får hakkors inristade i pannan?

Man kanske borde använda dessa uttalanden till att övertyga osäkra moderater? Reinfeldt har försett sina motståndare med ovärderlig ammunition.
Citera
2010-09-14, 14:44
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrQken
Sjönk han ännu mer i mina ögon, samma klass som Sahlin nu.

Samma här. Innan var det pest och kolera, nu är båda digerdöden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in