• 1
  • 2
2010-09-14, 14:45
Medlem
X666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashieboy
Förra veckan gick jag upp extra tidigt för att jag var vrål hungrig och tänkte lyxa till frukosten med Stekta ägg och bacon..
Häller upp en kopp kaffe, kläcker det första ägget men istället för äggvita rinner de ner en blodig sörja i pannan som avslutas med en dunst varpå en ej färdigutvecklad kyckling slår ner i pannan.
Min tidigare så hungriga mage var nu istället starkt illamående och förblev så resten utav dagen.
Lyckades iaf få i mig koppen kaffe vilket jag kände räckte gott och väl för den morgonen.
Men fy faan! Hade du köpt äggen hos nån bonde, eller?
Citera
2010-09-14, 16:47
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashieboy
en ej färdigutvecklad kyckling slår ner i pannan.

Balut!

http://www.google.com.sg/images?hl=e...w=1280&bih=610
Citera
2010-09-14, 23:57
Medlem
1993s avatar
De gånger man borstar tänderna innan frukost av någon jävla anledning, glömmer det och tar ett glas juice, fy fan.
Citera
2010-09-15, 06:14
Medlem
Bloodhounds avatar
Just nu käkar jag en panbiff, ägg och räksalladmacka. Är faktiskt ingen höjdare.

Gårdagens potatis doppade i salt och smör var inte den äckligaste, men nog den enformigaste.

Vidrigaste jag käkat var nog kalla fiskpinnar med sweet chilisås. Var typ enda som fanns i kylen.

Sen har man ju bara skippat frukost och druckit bärs på några festivaler.
Citera
2010-09-15, 06:19
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Käkade frukostbuffé under baksmällan i sommras. Mängder av friterad mat, sockriga bakverk, sockrigt smaksatt kaffe osv, intogs innan magen totalstrejkade. Det var inte så roligt att spy i en jättesal med säkert 1000+ personer närvarandes.

Ett annat litet "minne" var när jag käkade korv med bröd i Goa, Indien. Inte det smartaste att käka något som säljs i gatuvagnar där. Korven kom iallafall upp ganska snabbt, sen om det beror på att jag dansat konstant i 15h eller att maten var dålig låter jag vara osagt
Citera
2010-09-15, 11:02
Medlem
flashieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X666
Men fy faan! Hade du köpt äggen hos nån bonde, eller?

Fått av en granne som har lite höns, var säkert dom hon inte själv ville ha
Citera
2010-09-18, 02:54
Medlem
adoptivnegers avatar
När jag var liten gillade jag att äta torr havre blandad med socker med sked. Blev bajskorvar från Satan av detta för havren svällde väl och sög åt sig en massa vätska i magen.

Som vuxen får jag säga att de jävligaste frukostar man ätit är dedär förtvivlade bakfyllefrukostarna då man inte pallar handla eller åstadkomma nåt så man hamnar i soffan och kränger cornflakes eller knäckebröd direkt från paketet. Hatar varje tugga, får svälja ner spyan när den kryper fram, man inser att man är uttorkad och måste få i sig nån vätska så man går och lägger sig gråtande i badkaret och halsar från kranen med flingorna stående på toalocket. Sen dör man.

Fina tider.
Citera
2010-09-18, 22:05
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micromat
vafan jag äter alltid mina ägg så, ingen fara med det. gulan ska vara rinnande och vitan lite slajmig!

Faktum kvarstår att jag blev magsjuk. Kan i och för sig varit någon av grönsakerna men jag tippar på ägget ändå...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in