2010-09-14, 07:14
Medlem
Azphyxias avatar
Jag överväger helt ärligt att vända mig till någon eller "några", som i mångas ögon ses som obskyra källor, för att lösa en akut kris.

Jag ser ofta att det refereras till sådana "källor" här på FB, men jag funderar starkt över om dessa ingångar verkligen finns?

Jag har tidigare i mitt liv , när jag var yngre, haft en del skumma kontakter även om jag aldrig varit kriminell, men man har ju känt folk som man vet inte haft rent mjöl i påsen och även haft kontakter eller arbetat direkt för ljusskygga "organisationer". Men mig veterligen har det aldrig varit möjligt för en Svensson att sätta sitt liv i pant (haha).

Så kanske dags att sluta referera till sådana saker här i privatekonomi?
Eller har jag helt fel? Någon som har några erfarenheter?
Citera
2010-09-14, 17:15
Medlem
Nja, skulle jag säga... En vanlig svensson lånar för det första inte pengar på det sättet... Men sen har vi såklart snäppet minder vanliga svenssons...

Jag törs påstå att de inte sätter sina liv i pant, dock riskerar de en massa obehagligheter av typen rejäla käftsmällar om de inte står för vad de lovat. Hur obehagligt det blir beror förstås på hur mycket man lånat och varför man inte betalat tillbaks.

För att komma i kontakt med dessa personer och dessutom få låna pengar förutsätter att man inte är en vanlig svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in