2010-09-13, 20:25
Medlem
Leif Ds avatar
Var är Thomas Östros i dagens politiska debatt? Jag tycker knappt man ser karln. Det är ju för fan bara en vecka kvar till valet. Sossarna kan inte bara köra med Mona hela tiden, man måste ha något som attraherar även kvinnliga väljare. Östros är ju socialdemokraternas kandidat till finansminsiterposten, den näst viktigaste efter statsminstern. Eftersom Mona tydligen inte är helt populär hos riktigt alla, varför hårdlanserar man inte Östros? Någon mer som vill se mer av Thomas Östros i den polistiska debatten?
Citera
2010-09-13, 20:28
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
man måste ha något som attraherar även kvinnliga väljare.

Och det skulle alltså vara denna kille?

OnT: Han är ju med i debatter lite till och från. Men självklart får ju Mona mer uppmärksamhet.
Citera
2010-09-13, 20:31
Medlem
fourthofjulys avatar
Tycker det känns som de flesta såssarna försöker hålla sig undan rampljuset för att slippa förknippas med Mona Muslim när hon ryker inom en kort framtid..
Citera
2010-09-13, 20:37
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Och det skulle alltså vara denna kille?

OnT: Han är ju med i debatter lite till och från. Men självklart får ju Mona mer uppmärksamhet.

Jag höll på att hosta upp kaffet över hela skärmen när jag läste den där raden i TS inlägg!
Östros syns väl en del. Men det är nästan bara han och Mona. Och Baylan kommer väl in på ett hörn då och då.

Well, jag blir ledsen när jag ser Socialdemokraterna. För mig är det som ett dött husdjur som jag en gång i tiden älskade. Nu släpas liket runt för allmän beskådan medan maskarna äter på kadavret.
Citera
2010-09-13, 20:40
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Var är Thomas Östros i dagens politiska debatt? Jag tycker knappt man ser karln. Det är ju för fan bara en vecka kvar till valet. Sossarna kan inte bara köra med Mona hela tiden, man måste ha något som attraherar även kvinnliga väljare. Östros är ju socialdemokraternas kandidat till finansminsiterposten, den näst viktigaste efter statsminstern. Eftersom Mona tydligen inte är helt populär hos riktigt alla, varför hårdlanserar man inte Östros? Någon mer som vill se mer av Thomas Östros i den polistiska debatten?
Ungefär där hällde jag ut kaffet över tagentbordet. Borg ser ju i alla fall ut som någon från en tysk porrfilm, men Östros ser ju ut som ...tja, Montgomery Burns från Simpson's kanske...
Det är Bodström som ska dra in kvinnorösterna, Östros är inte direkt en valvinnare på den fronten.
Citera
2010-09-13, 20:46
Medlem
Jari78s avatar
Jag är den första att beklaga Östros frånvaro från den politiska hetluften på sistone. Tyvärr tror jag att det ligger en ganska illasinnad plan bakom det hela; eftersom han är ett, om möjligt tyngre sänke för sossarna än Sahlin, så har man sannolikt försett honom med munkavle i hopp om att folket ska glömma vilken lismande jubelidiot han konsekvent framstår som. Jag har för övrigt med glädje noterat att Reinfeldt verkar ha genomskådat det hela och bland annat sagt följande: "Det märks när Mona Sahlin börjar bli pressad för då börjar hon referera till Thomas Östros" (P1:s partiledardebatt förra fredagen).
Citera
2010-09-13, 20:47
Medlem
Sifters avatar
Han var ju med i Kvällsöppet i torsdags.
Citera
2010-09-13, 20:48
Medlem
Har sett han i 3-4 debatter dem senaste veckorna så jag tycker inte han har varit så osynlig.
Citera
2010-09-13, 21:01
Medlem
thomas östros är ju en riktig liten fjant. han bara klagar på anders borg utan att komma med något själv. borg är enligt många den mest kompetenta finansministern i europa och den lilla flintbögen östros tycker att allt borg gör är fel. det säger ju mer om östros om man säger så. sen ser han ju vidrig ut men det kan han ju inte hjälpa.
Citera
2010-09-13, 21:01
Medlem
tallmisters avatar
därför han är om möjligt ännu värre än måna. Usch vad jag ogillar honom.
Citera
2010-09-13, 21:05
Bannlyst
Den där råttan (Östros) har övergett den sjunkande skutan. I senaste laget, javisst. men bättre än "kapten" Mona som kommer hamna på (havets) botten efter valet.
Citera
2010-09-13, 21:12
Medlem
Gizurs avatar
Det är ändå rätt anmärkningsvärt att den viktigaste ministerkandidaten för de rödgröna, efter Sahlin själv, inte pushas fram mer. Det finns ju en förklaring, han är impopulär.

(S) vill inte att valet ska bli en match mellan Borg och Östros, de förlorar de stort på. Östros funkar i debatter som en klassisk socialdemokratisk demagog, men inte som dragplåster på andra sätt. Östros lyfts inte fram i gemensamma presskonferenser, inte ens när valmanifestet ska presenteras.

Finns det någon valaffisch som Östros syns på? Har inte själv sett någon sådan, medan Bodström figurerar på massor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in