tja.. eftersom jag inte har nått bättre för mig (mer än att få klart alla skolarbeten till studentan och sova) så tänkte jag att jag kanske kunde hjälpa dig med din fråga..
nåväl.
På polisen.se finns det en sida med inrapporterade brott dygnsvis.
Den 31 Maj hittar man:
00:15 ROSLAGEN
INBROTT I VILLA, Vikingavägen, Djursholm. Inbrott i en privatbostad. Gärningsmännen har manipulerat lamret och därefter gods för ett omfattande värde. Tekniker till adressen.
Alltså begicks inbrottet på Vikingavägen vilket inte framgått i tidningarna.
Så.. vem kan nu tänkas bo där?
Ja då tar man eniro till hjälp. Då behöver man efternamn, gata, postnummer och postort.
Postort är Djursholm. Gata är Vikingagatan. Postnummer är 182 63.
Det har i tidningarna framgått att det är en Adlig familj som fått påhälsning.
Och de är här problemen börjar. Nämligen:
Alla adliga heter inte von eller af nånting. Och att kolla upp varena kotta på Vikingavägen för att sedan matcha och se om familjen är adlig skulle ta alldeles för lång tid.
Vi chansar alltså på att familjen heter af/von nånting.
Då kommer nästa problem.
Det finns ingen med Von i sitt efternamn enligt Eniro. Det kan betyda 2 saker.
Antingen så finns det verkligen ingen Von på Vikingavägen eller så har dom skyddat nummer (kan mycket väl vara fallet då rika familjer inte gärna vill ha sitt namn i telefonkatalogen).
Men det har vi ingen möjlighet att veta..
Vi söker istället efter någon som har af i efternamnet.
Då får vi napp!
Ulf Af Klintberg
Tel. 08-7559855
Vikingav. 7, 182 63 DJURSHOLM
Sedär..en möjlig kandidat. Men nu ska vi inte ropa hej ännu. Visst, det är en adlig familj och dom bor på Vikingavägen i Djursholm så det finns en chans.
Låt oss kolla upp vad denne Ulf Af Klintberg does for a living..
Vi söker på google..
Första träffen är en sida på Svenska Naturskyddsföreningens Sida. Hmm..
Det är en interjuv med en viss Ulf Af Klintberg.
Nu kan det visserligen finnas flera Ulf Af Klintberg i Sverige, men det är lite svårt att kolla upp..
Nåväl, vad jobbar då denne Ulf Af Klintberg med?
Ett utdrag av texten från SNF:
"Ulf af Klintberg är en prydnad för advokatkåren, alltid saklig, lyhörd och med en viss distingerad ödmjukhet. En gång i tiden var Ulf af Klintberg verksam i Koncessionsnämnden för Miljöskydd, föregångaren till de nya miljödomstolarna. Efter nio år som ordförande i Koncessionsnämnden lämnade Klintberg sin post och blev advokat på Mannheimer Swartling, för att hjälpa företag med de krångliga miljölagarna. På nittiotalet hann han företräda företag som ABB, Akzo Nobel, SCA och Södra Skogsägarna i hundratals ärenden. Och byggarna av Öresundsbron, som de forna kollegorna på Koncessionsnämnden ville stoppa. Men regeringen gick på brobyggarnas – och Ulf af Klintbergs – linje och gav bron klartecken."
Hmm Ulf af Klintberg är en advokat som företrätt ABB, Akzo Nobel och SCA. Inga småföretag direkt. Chansen är att han har rätt feta arvoden. Speciellt eftersom han verkar vara en mycket duktig advokat som vinner sina fall.
Chansen är att han som Adlig (med förmodade ärvda pengar, hänvisning till tavlan av Zorn som blev stulen och som föreställde två systrar till ägarens farfar) och som duktigt advokat har tillräckligt med pengar för att kunna ha konst för miljontals kronor hemma i sin villa..
Så.. Informationen kan vara helt felaktig, jag har utgått från vad som sagts av polisen och av tidningar. Det skulle kunna vara famlijen af Klintberg, men det kan lika gärna vara någon annan.
Nån som vill ringa och fråga kanske?
Det var allt från mig, hoppas ni fann det givande