2010-09-12, 18:58
Medlem
Hej. Bor i en studentkorridår där någon lyckats trycka på barnlåset på spisen. Och nu fungerar inte det att sätta igång den.

Undrar därför om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig så jag inte blir middagslös ikväll?

Märket är electrolux men vet inte namnet på modellen.
Citera
2010-09-12, 19:14
Medlem
Barnlåset brukar vara av två olika modeller.

Ena är att det finns ett vred som talar om hur många minuter spisen är igång. Dra ut det vredet och vrid.

Andra modellen är att det finns en liten rund knapp som man trycker åt sidan medan man vrider på vredet för t.ex. spisplattan.
Citera
2010-09-12, 19:23
Medlem
denna ugn har en liten runt knapp. men när jag drar ner den och vrider så händer ingenting utan den startar fortfarnade inte
Citera
2010-09-12, 20:54
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwarf98
Barnlåset brukar vara av två olika modeller.

Ena är att det finns ett vred som talar om hur många minuter spisen är igång. Dra ut det vredet och vrid.

Andra modellen är att det finns en liten rund knapp som man trycker åt sidan medan man vrider på vredet för t.ex. spisplattan.

Man trycker ner "runda knappen" och vrider ugnsväljarevred INTE något annat vred ,brukar också vara markerat "off" eller en nyckelsymbol på ugnsväljarevredet.

Fungerar det ändå inte kan det vara ugnsväljarevredet som har vridits sönder vid försöken att "låsa upp" den utan att trycka på runda knappen ,då måste vredet av plast bytas (det syns inte utanpå att vredet är söndervridet)
Citera
2014-10-24, 15:52
Medlem
Fittspis hatar skiten.
Precis fått ett utbrott i sann adhd anda och slagit sönder dörrar för attjag inte får igång spisen.
Nån smart jävel hade suttit på barnlåset.
En äcklig ny jävla touch spis från electrolux vill inte slå sönder fler dörrar och är hungrig som fan

Hora vad arg jag är villdöda nån nu. Jag fattar fan inte hora kan den bata fungera
Citera
2016-03-14, 19:06
Medlem
Garzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Fittspis hatar skiten.
Precis fått ett utbrott i sann adhd anda och slagit sönder dörrar för attjag inte får igång spisen.
Nån smart jävel hade suttit på barnlåset.
En äcklig ny jävla touch spis från electrolux vill inte slå sönder fler dörrar och är hungrig som fan

Hora vad arg jag är villdöda nån nu. Jag fattar fan inte hora kan den bata fungera

Löste du det eller har du fortfarande inte ätit?
Citera
2016-03-16, 16:12
Medlem
Peter77s avatar
Helvete, hur svårt kan det vara att ringa direkt till eldctrolux via nummer som du googlar fram?
De frågar om produkt- och serienummer som du hittar på typskylten. Klart.
Istället för att dampa runt som en idiot och slå sönder grejer alt. vänta halva dan på svar från FB??

Har ej tid att leta reda på nr nu så det får du göra själv..mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in