2010-09-12, 15:47
Medlem
D0ZZYs avatar
Ja, hur får jag bort röklukt bäst? Alltså inte från kläderna, utan från händerna/andedräkten?

Citera
2010-09-12, 15:50
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Du är inte 18 år va?
Ont: Det sätter sig inte så mycket lukt i kläderna tycker jag, bara att vänta ett tag så luktar de inte. Till andedräkten så kan du väll ta tuggummi eller nåt.
Citera
2010-09-12, 15:51
Medlem
lendrygghs avatar
Det beror lite på hur ingrodd lukten är, alltså hur länge du har rökt.

Rör det sig om några enstaka gånger, på exempelvis fester, så ska Vademecums tandkräm fungera fint för andedräkten. Några sprut Honung & Mjölk-handtvål på kardorna, och du är fläckfri som en rakad dalmatiner.
Citera
2010-09-12, 15:51
Bannlyst
Tvätta händerna och borsta tänderna. Svårt att göra nått åt röklukten som sitter i lungorna.

mvh
Citera
2010-09-12, 15:55
Medlem
D0ZZYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Du är inte 18 år va?
Ont: Det sätter sig inte så mycket lukt i kläderna tycker jag, bara att vänta ett tag så luktar de inte. Till andedräkten så kan du väll ta tuggummi eller nåt.

Jo, jag är 18.

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

Rör det sig om några enstaka gånger, på exempelvis fester, så ska Vademecums tandkräm fungera fint för andedräkten. Några sprut Honung & Mjölk-handtvål på kardorna, och du är fläckfri som en rakad dalmatiner.
Tack för tipstet

Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Tvätta händerna och borsta tänderna. Svårt att göra nått åt röklukten som sitter i lungorna.

mvh

Oke, tack
Citera
2010-09-12, 15:55
Medlem
kiwi22s avatar
Sluta röka tror jag kan vara ett steg på vägen faktiskt.
Citera
2010-09-12, 15:56
Medlem
När röklukt har satt sig i kläderna är det kört, men för att det ska hända krävs det att du har använt samma kläder i flera år och rökt i dem. I vanliga fall räcker det att du är utomhus i ett par minuter så stinker inte kläderna.

Andedräkt är Fishermans friend en bra grej. Smakar bra och lämnar en neutral andedräkt - med tuggumin så luktar du ju mint (eller annan smak) i hela käften. Blir långsökt om du använder det jämt och ständigt.

Händerna försvinner inte doften ifrån, tvätta händer hjälper ju lite men i princip luktar alltid händerna rök.

Men varför skulle du vilja dölja röklukten om jag får fråga? Du får ju stå för att du röker, det är bara löjligt att smyga med det.
Citera
2010-09-12, 16:01
Bannlyst
Tvätta händerna med tandkräm. Funkar.
Citera
2010-09-12, 16:16
Medlem
D0ZZYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel.
När röklukt har satt sig i kläderna är det kört, men för att det ska hända krävs det att du har använt samma kläder i flera år och rökt i dem. I vanliga fall räcker det att du är utomhus i ett par minuter så stinker inte kläderna.

Andedräkt är Fishermans friend en bra grej. Smakar bra och lämnar en neutral andedräkt - med tuggumin så luktar du ju mint (eller annan smak) i hela käften. Blir långsökt om du använder det jämt och ständigt.

Händerna försvinner inte doften ifrån, tvätta händer hjälper ju lite men i princip luktar alltid händerna rök.

Men varför skulle du vilja dölja röklukten om jag får fråga? Du får ju stå för att du röker, det är bara löjligt att smyga med det.

Jo för att far min är läkare på KS, och skulle döda mig om han fick reda på att jag rökte, sen bor jag hemma fortfarande, där det är totalt tobaksförbud -.-' men tänkte att jag ska berätta det snart, sen ville min lille bror veta också
Citera
2010-09-12, 17:40
Medlem
Du får röka om du vill. det är inte olagligt och det spelar ingen roll hur gammal du är.
Citera
2010-09-12, 21:09
Medlem
Preatures avatar
axe?
Citera
2010-09-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

Menar du att röklukten aldrig riktigt försvinner om man röker på en dagligbasis? Det hade jag ingen aning om!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in