• 2
  • 3
2010-12-11, 17:21
Medlem
PontIns avatar
Jag drömer ofta att jag går på någon allmänplats och blir plötsligt helt naken. Så jävla jobbigt att springa och gömma sig överallt. Men jag kan även styra mina drömmar, kan flyga iväg ibland, eller springa hyperfort hem och ta på mig

Ps har oxå haft tand drömar
Citera
2010-12-13, 02:06
Medlem
På tal om att tappa tänder. Min mor har berättat att hon drömde att jag hade slagit ut alla mina tänder när jag var 5-6 år gammal. Måste ha varit en sjukt hemsk mardröm, fy fan
Citera
2010-12-13, 11:26
Medlem
Flashbackmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriz91
Jag har under två nätter denna veckan drömt att jag tappar ett antal tänder och jag undrar vad det kan betyda?

Första drömmen så åkte jag akut till tandläkaren med tänderna i handen och i den andra så samlar jag ihop dem för att kunna åka till tandläkaren senare. Jag blir förstås bedrövad för att jag tappar tänderna men jag börjar inte gråta floder utan tänker att de kommer kunna sättas in igen.

Vad betyder min dröm? Någon som vet eller kan hänvisa mig någonstans?

Att drömma om att tappa tänder har ofta ett samband med en förändring men inte en yttre förändring utan en förändring med dig själv. Kanske drömmen vill uppmärksamma dig på att det är dags att ta steget(våga) Då du i drömmen tänkte att problemet kunde fixas kan de spegla nåt i din vardag som behöver förändras som har med dig sj att göra och drömmen ville visa att när du gör förändringen så ordnar det sig ändå.
Citera
2010-12-13, 11:27
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Jag har under två nätter denna veckan drömt att jag tappar ett antal tänder och jag undrar vad det kan betyda?

Första drömmen så åkte jag akut till tandläkaren med tänderna i handen och i den andra så samlar jag ihop dem för att kunna åka till tandläkaren senare. Jag blir förstås bedrövad för att jag tappar tänderna men jag börjar inte gråta floder utan tänker att de kommer kunna sättas in igen.

Det betyder ingenting. Du sover, din hjärna också.
Citera
2011-01-05, 14:19
Medlem
om man är en kvinna och drömmer att man tappar tänder så ska man snart ha mens. Det är vad jag har hört, vet ej huruvida det stämmer eller ej? Haha
Citera
2011-01-06, 20:35
Medlem
Floodss avatar
Citat:

Detta har även hänt mig flertalet gånger, har inga källor på detta men jag har alltid hört från min familj och andra håll och kanter att om man drömmer att man tappar tänderna betyder detta att man växer upp typ, blir mognare eller något i den stilen.
Citera
2012-11-28, 12:22
Medlem
Lemon.s avatar
verkar finnas otroligt många olika tydningar på det här med att tappa tänder.. jag har hört att man är rädd att förlora något.. typ vad som helst.. jag drömde detta jätte mycket förr , och ett par veckor senare så var jag singel.. så visst det kan vara en tolkning både på att man är rädd för att tappa något eller att man kommer tappa/förlora något.
Citera
2012-11-30, 01:38
Medlem
Lys avatar
Har hört att tappa tänderna i en dröm kan betyda att man är rädd för att tappa kontrollen över saker och ting. Det var en man som berättade att han drömt att han åt en macka och efter en tugga satt tänderna kvar i mackan! Nån natt senare drömde jag själv samma sak, antagligen för att jag tyckte drömmen var så bisarr att mitt sinne hade fullt upp med att fundera över det. Men egentligen vet jag inte vad att drömma om att tappa tänder står för, antagligen olika beroende på vem det är som drömmer och vad tänder symboliserar för en känslomässigt.
Citera
2012-12-26, 04:47
Medlem
Har drömt det vid ett flertal tillfällen. Det som är jävligt creepy (har hänt minst 2 gånger) är att jag drömmer att jag DRÖMDE att jag tappade tänderna, sen går jag och lägger mig i drömmen men när jag vaknar (i drömmen) är det fortfarande sant, jag har inga tänder.

Fattar ni eller blev det här helt obegripligt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in