2026-07-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Nej, kvass är gjort på rågbröd/vete.

svagdricka görs på malt/humle

Så okej.
Citera
2026-07-13, 17:00
Medlem
tyckte den hade toner av banansmak (som en veteöl). svagdricka är godare (nästan samma sak - bättre pris).

6.9g socker per dl. alkoholfri. produkten visar en vältränad viking med sexpack får man inte av läskdrickande med 28kcal per 10cl iaf - vare sig man är svensk eller slav
Senast redigerad av fonzen 2026-07-13 kl. 17:50.
Citera
2026-07-13, 19:28
Medlem
Kvass ska helst njutas iskall i plastmugg på gatan i ett sommarvarmt Moskva. Upptappad från en rostig ståltank direkt från kombinatet.

Då är den god.
Citera
2026-07-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Kvass ska helst njutas iskall i plastmugg på gatan i ett sommarvarmt Moskva. Upptappad från en rostig ståltank direkt från kombinatet.

Då är den god.

I Sverige skulle ingen dricka det alls
Citera
2026-07-13, 20:58
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe

Då är den god.

Moskva kan säkert bytas ut mot Kiev. Jag satt i juni 2013 på en uteservering på Majdan, just i sådant väder, och avnjöt drycken på precis det där viset. Dock lade jag inte märke till nån ståltank, jag torde ha varit rätt dåsig ...

Det var en fruktansvärd upplevelse att året efter se TV-bilder från samma plats. Nu var det blod som flödade, inte mörkbruna drycker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in