Det är väl den här ryska drycken va. Det smakar som öl och svagdricka tillsammans, fast lär väl vara nyttigt. Första gången jag drack det gillade jag inte smaken, men sen efter ett par gånger var det supergott.
Det är väl den här ryska drycken va. Det smakar som öl och svagdricka tillsammans, fast lär väl vara nyttigt. Första gången jag drack det gillade jag inte smaken, men sen efter ett par gånger var det supergott.
Svagdricka och svag citronsaft blandat och utrört med en klick marmite tycker jag men det var en 12 år sen jag smakade det sist. Tyckte det var helt okej som törstsläckare.
Jag tycker inte att det sticker ut i smaken på något sätt, varken äckligt eller gott. Det gör inget större väsen av sig i min mun, helt enkelt. Skulle jag jämföra det med svagdricka tycker jag att svagdrickan är snäppet intressantare.
Hur hög är alkoholhalten ungefärd? Som en lättöl? Umiddelbart låter det som en rolig grej att producera om man ska ha fest. Tänker göra en god omgång Kvass till helgen, så får vi se om kompisgänget våger smaka.
Hur hög är alkoholhalten ungefärd? Som en lättöl? Umiddelbart låter det som en rolig grej att producera om man ska ha fest. Tänker göra en god omgång Kvass till helgen, så får vi se om kompisgänget våger smaka.
Vad jag hört av lokalbefolkningen, så är den alkoholfri. Men det är klart, dom låter ju skolungar dricka öl mitt på dan...
Jag kollade just på wiki, och enligt russisk standard är drycken alkoholfri, men den egentliga alkohol% (vol.) är 0,5-1,5, men oftast runt 1. Man ska nog dricka en del för det känns. Men gott låter det i allafall!
finns på matvärlden och har köpt, 36kr 2L. https://www.instagram.com/reel/DPR08RKjC1C/?hl=en
nu skulle man ha radioaktiv equipment och mäta nivåerna i drycken bara så man inte möter sin skapare redan imorgon . allt från UA bör man mäta innan man konsumerar köpte ägg från UA nyligen och skitigare ägg får man ju leta efter. alla fick handtvättas när jag kom hem.
Senast redigerad av fonzen 2026-07-12 kl. 21:26.