Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-11, 11:43
Medlem
Vet inte om detta är rätt ställe att posta idéer om förbättringar om forumet, tänkte bara dela med mig av en tanke som nyss slog mig.

Som de flesta av er vet så dyker flera, flera trådar upp om samma ämne varje dag.
Tänkte att innan man ska starta ett ämne så måste man söka efter det man tänkt att trådnamnet ska heta.

T.ex. om man ska starta en tråd om Zlatan, så finns det en sökruta till höger om Rubriken där det står sök.

Man skriver in det tänkta trådnamnet eller vad tråden ska handla om där, och efter man har fyllt i det och sökt får man börja göra sin tråd.

På så sätt skulle antagligen trådarna som handlar om samma saker minska, och moderaterna får mindre jobb att göra.

Låter detta som en bra idé?
Citera
2010-09-11, 11:44
Medlem
extravaganjas avatar
Nej men jag har en idé. Låt mods sköta detta så kniper du käften ba.
Citera
2010-09-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Känner du dig träffad ?
Citera
2010-09-11, 12:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Är det inte bättre om medlemmarna i vart fall försöker att göra rätt från början?
Citera
2010-09-11, 12:09
Medlem
_abous avatar
Det är en fin idé, men personer som inte använder sökfunktionen nu kommer inte göra det då heller.
Att trådnamnen oftast är i stil med "Vad är det här?", "Nån som vet?" eller "HJÄLP!!!" gör ju inte saken bättre.
Citera
2010-09-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det är en fin idé, men personer som inte använder sökfunktionen nu kommer inte göra det då heller.
Att trådnamnen oftast är i stil med "Vad är det här?", "Nån som vet?" eller "HJÄLP!!!" gör ju inte saken bättre.
Grejen med min idé är att man MÅSTE använda sökfunktionen innan man startar tråden, ungefär som man måste skriva in en rubrik.

EDIT: 111 inlägg till, sen fan!
Citera
2010-09-11, 12:25
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Grejen med min idé är att man MÅSTE använda sökfunktionen innan man startar tråden, ungefär som man måste skriva in en rubrik.

EDIT: 111 inlägg till, sen fan!
Och alla dom som faktiskt söker innan, ska dom vara tvungna att söka igen då?
Eller om man vet att det inte finns någon liknande tråd, då ska man ändå vara tvungen att söka?
Eller dom som inte söker nu, dom kommer inte bara skriva "bajs", kryssa sökningen och ändå posta?
Nej, jag gillar det inte, jobbiga tycker jag inte dubbletter är, det brukar snabbt vara avklarat med en RP och sen sammanfogning.
Citera
2010-09-11, 12:43
Medlem
Citat:
Eller om man vet att det inte finns någon liknande tråd, då ska man ändå vara tvungen att söka?
Eller dom som inte söker nu, dom kommer inte bara skriva "bajs", kryssa sökningen och ändå posta?
Nej, jag gillar det inte, jobbiga tycker jag inte dubbletter är, det brukar snabbt vara avklarat med en RP och sen sammanfogning.

Man behöver inte söka innan om sökrutan redan finns i trådskapsidan.

Man måste ju vara säker, det tar ärligt talat 2 sekunder att söka.

Dem är idioter, tillsägelse?

Mindre jobb att söka än för en moderator att sammanfoga.

3 st gör ett ämne om samma sak, mod måste då rensa för 3 pers, medan dem 3 bara skulle kunnat söka för sig själva.
Citera
2010-09-11, 12:53
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Annars kan ju en tanke vara att ifall det finns trådar med liknande topic så kommer det upp en ruta med förslag till trådar som ev. kan behandla samma ämne när man postar det. Istället för att tråden postas direkt, menar jag.

Tyckte att idén var bra i övrigt.
Citera
2010-09-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Annars kan ju en tanke vara att ifall det finns trådar med liknande topic så kommer det upp en ruta med förslag till trådar som ev. kan behandla samma ämne när man postar det. Istället för att tråden postas direkt, menar jag.

Tyckte att idén var bra i övrigt.
Det var en bra idé, rubriken eller tråden funkar som sökord och en lista till höger som visar ämnen där sökorden finns.
Citera
2010-09-11, 14:34
Medlem
ssj4s avatar
Citat:

+1

Personligen tror jag inte att din idé skulle funka, av den simpla anledning att oavsett hur bra sökfunktionen än är, så finns det alltid någon/några som skiter fullständigt i den och startar trådar hej vilt ändå.
Citera
2010-09-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssj4
+1

Personligen tror jag inte att din idé skulle funka, av den simpla anledning att oavsett hur bra sökfunktionen än är, så finns det alltid någon/några som skiter fullständigt i den och startar trådar hej vilt ändå.
Läs tråden, det är meningen att det ska vara obligatoriskt att söka innan man startar tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in