2008-04-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraSB
Hade uppskattat lite hjälp nu...
Jag har nämligen äntligen fått hem både Melanotan 2 och sprutorna, det jag vill ha hjälp med är hur mycket "vatten" jag behöver till 10mg Melanotan? Jag ska av olika skäl bara ta 0,25mg om dagen och vill självklart spruta i mig så lite vätska som möjligt. Mina sprutor visar mängden i units och ml... inte cc som jag förstått att vissa sprutor gör.

Så en förenkling.. i vialen finns 10mg, hur mycket vätska ska jag blanda i där och hur mycket i units/ml ska jag sen ta dagligen för att få i mig 0,25mg?

Ledsen om det är en riktig blondinfråga, men jag har suttit och funderat länge nog nu och vill inte att det blir fel.

Du kan använda ett Excelformulär som räknar ut hur du skall dosera. Jag rekommenderar att du ställer in 125% så använder du ca 0,5mg Melanotan/dag.

Länk till tråden på melanotan.org: http://melanotan.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1188540536
Länk till dokumentet: http://melanotan.org/yabbfiles/Attachments/Dose_log_template_001.xls
Citera
2008-04-18, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallie1338
om du satt i en blodådra kan det väll inte bli en bubbla utav värska under huden?
Då skulle du känna utav smak i käften från det efter 5-10sec

Det blev en liten liten bubbla, som försvann rätt så direkt, så det behöver ju inte varit ådran. Men om fallet nu är så att man råkar pricka en ådra, är det farligt?!
Citera
2008-04-18, 17:37
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickand1
Det blev en liten liten bubbla, som försvann rätt så direkt, så det behöver ju inte varit ådran. Men om fallet nu är så att man råkar pricka en ådra, är det farligt?!
Inget svar på din fråga.
Men hur lågt BF har du egentligen? Jag har aldrig satt en spruta i bukfettet själv, men det borde väl vara ganska svårt att köra förbi fettet och ner i musklen med nålen. Eller...?
Citera
2008-04-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Inget svar på din fråga.
Men hur lågt BF har du egentligen? Jag har aldrig satt en spruta i bukfettet själv, men det borde väl vara ganska svårt att köra förbi fettet och ner i musklen med nålen. Eller...?

Jag ligger på ca 12% BF och jag har problem med att sätta subkutant. Bara just runt naveln känner jag att det är OK men för att rotera lite har jag även testa låren och baksida överarm men där blir det muskel direkt.
Citera
2008-04-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
har nu kört i 5 dagar med melanotan 0.3mg per inject, ja har märkt att ja får en Liten bula efter injectionen och ibland blir ja öm där, bulan försvinner under dagen dock . Någon som vet varför det blir så?

Får du alltid det? Detta har jag och min tjej upplevt vid enstaka tillfällen då man ej lyckats få injektionen på det subkutana lagret.

Vi lyckades även båda två få en infektion när vi använde Melanotan i Thailand. Området blev svullet och ömt och på tjejen blev det som ett blåmärke. Eftersom vi var ute i ingenstans chansade vi bara på att låta det vara och det blev OK efter några dagar.
Citera
2008-04-18, 18:31
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Får du alltid det? Detta har jag och min tjej upplevt vid enstaka tillfällen då man ej lyckats få injektionen på det subkutana lagret.

Vi lyckades även båda två få en infektion när vi använde Melanotan i Thailand. Området blev svullet och ömt och på tjejen blev det som ett blåmärke. Eftersom vi var ute i ingenstans chansade vi bara på att låta det vara och det blev OK efter några dagar.

har hänt ett par gånger denna veckan, men nu e svullnaden borta, efter bara några timmar, känns inget heller, kanske kroppen reagerar på melanotanet, aja skitsamma, brun har ja blitt iallafall :P
Citera
2008-04-18, 19:34
Medlem
jckeis avatar
Citat:

Jag har letat efter melanotan i Thailand skitlänge... Inte ens de mest suspekta apotekten där jag brukar köpa AAS har hört talas om det.
Köpte du det i Thailand eller? Isåfall, var?
Citera
2008-04-18, 20:33
Bannlyst
Citat:
Inget svar på din fråga.

Vet i ärlighetens namn inte vad BF är.
Jag träffar inte muskeln, nålen är såpas kort.
Citera
2008-04-18, 21:59
Medlem
Citat:
Jag har letat efter melanotan i Thailand skitlänge... Inte ens de mest suspekta apotekten där jag brukar köpa AAS har hört talas om det.
Köpte du det i Thailand eller? Isåfall, var?

Vi smugglade in MT2 till Thailand. Detta var köpt från Kina och levererat till Sverige. Snacka om omväg

Stannar du på samma hotell ett tag kanske du kan beställa från Kina och få det lev. till Thailand.
Citera
2008-04-18, 22:06
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Vi smugglade in MT2 till Thailand. Detta var köpt från Kina och levererat till Sverige. Snacka om omväg

Stannar du på samma hotell ett tag kanske du kan beställa från Kina och få det lev. till Thailand.

Haha, ja verkligen!
Ska dit igen om nån vecka... ska ta och höra efter lite mer noggrant då. Hade varit guld att trycka melanotan samtidigt som man är ute i solen hela dagarna på de breddgraderna. Lär ju bli sjukt svart. Om jag ej får något napp nu så gör jag som du, tar med från Sverige.
Citera
2008-04-20, 09:13
Medlem
Kolagubbens avatar
7:e dagen på melanotan, har fått en ganska stor mängd leverfläckar/pigmentfläckar på armarna och magen, dock max 2 st i ansiktet.
Hur länge kommer det hålla på o poppa upp sådana?
Citera
2008-04-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickand1
Vet i ärlighetens namn inte vad BF är.
Jag träffar inte muskeln, nålen är såpas kort.
BF=kroppsfett... B=Body F=Fatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in