2008-08-29, 12:44
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart
När man kör på melanotan, kan typ få en "normal" solbränna då? Vill inte bli för brun för det blir bara skämmigt..

Allt beror på hur mycket du solar. Kör du melanotan och solar 2minuters solarium per månad kommer du inte bli "för brun".

GL
Citera
2008-08-29, 13:30
Medlem
ehm, kört MT2 i somras, tja vart riktigt jävla brun asså.. har bilder o så, men därimot nu så har de börjat avta lite lätt, ja solade en del solarium på de då det inte vart så fint väder här hemma i år som ni vet.

till mitt problem: jag har börjat få lite små vita prickar, ser typ ut som ärr, bara att det har poppat upp ett par stycken längs armarna och andra delar utav kroppen. blivit riktigt nojjig över detta, någon som vet nått? kan ta bilder och ladda upp, men iaf skulle vilja ha vettiga svar av er som kan, ni andra kan väll vara tysta då..

vad kan detta vara? kommer det att poppa upp tills hela jag är kritvit, eller kommer det sluta? vad är det? :P

ps. jag är nojjig, vill inte bli nån ko människa direkt. svar i pm uppskattas också
Senast redigerad av frenoks 2008-08-29 kl. 13:33.
Citera
2008-08-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Allt beror på hur mycket du solar. Kör du melanotan och solar 2minuters solarium per månad kommer du inte bli "för brun".

GL

Precis, du bestämmer ju själv hur brun du vill bli genom tid i solariet, doser och hur länge du kör med melanotanet.
Citera
2008-08-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frenoks
ehm, kört MT2 i somras, tja vart riktigt jävla brun asså.. har bilder o så, men därimot nu så har de börjat avta lite lätt, ja solade en del solarium på de då det inte vart så fint väder här hemma i år som ni vet.

till mitt problem: jag har börjat få lite små vita prickar, ser typ ut som ärr, bara att det har poppat upp ett par stycken längs armarna och andra delar utav kroppen. blivit riktigt nojjig över detta, någon som vet nått? kan ta bilder och ladda upp, men iaf skulle vilja ha vettiga svar av er som kan, ni andra kan väll vara tysta då..

vad kan detta vara? kommer det att poppa upp tills hela jag är kritvit, eller kommer det sluta? vad är det? :P

ps. jag är nojjig, vill inte bli nån ko människa direkt. svar i pm uppskattas också

Det kan inte vara nya eller gamla ärr då?
Citera
2008-08-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mack_at_gymmet
Det kan inte vara nya eller gamla ärr då?

nej men dem uppstår välldigt lätt iaf, hade ett myggbett som jag kliade på rätt bra, tja vad blir det efter? ett ärr, dagen efter typ..

asså de är inga ärr som uppstår efter skador direkt, dessa verkar ba komma upp, morsan sa att hon trodde ja fått massa pigment fläckar, typ att ja solat sönder huden på just dem ställena så ja aldrig kommer få tillbaka färgen där, men de blir typ fler o fler fläckar sakta men säkert, tvär segt
Senast redigerad av frenoks 2008-08-29 kl. 13:36.
Citera
2008-08-29, 13:36
Medlem
Citat:
nej men dem uppstår välldigt lätt iaf, hade ett myggbett som jag kliade på rätt bra, tja vad blir det efter? ett ärr..

Lägg upp en bild.
Citera
2008-08-30, 10:50
Medlem
Peregrins avatar
Citat:
nej men dem uppstår välldigt lätt iaf, hade ett myggbett som jag kliade på rätt bra, tja vad blir det efter? ett ärr, dagen efter typ..

asså de är inga ärr som uppstår efter skador direkt, dessa verkar ba komma upp, morsan sa att hon trodde ja fått massa pigment fläckar, typ att ja solat sönder huden på just dem ställena så ja aldrig kommer få tillbaka färgen där, men de blir typ fler o fler fläckar sakta men säkert, tvär segt
Besök en läkare.....
Men alla "ärr" och pigmentfläckar m.m. syns ju MYCKET tydligare nu eftersom du är brunare än annars.
Du kanske haft dom flera år. men aldrig varit så brun att du sett dom.
Citera
2008-08-30, 12:38
Medlem
Nu vet jag inte om det här har besvarats i en tidigare del av tråden eftersom jag bara hunnit med hälften, men jag blev lite fundersam över varför det var så olika mängd vitt i mina behållare. Så vet jag att melanocorp har lite vitt i botten medan mina var typ halv och nästan helfulla.

Drog iväg ett mail och här är svaret. Kanske kan hjälpa någon att stilla oron

Thanks for your mail. I have spoken with the German manufacturer about this before, they said it's normal and offer the following
explanation:

"When Melanotan II (MT2) is made it's in powder form. We mix it with a sterile liquid solution so that it is dissolved and can then be freeze-dried (lyophilized). The process of freeze-drying is done to preserve the MT2 for transport and long-term storage so it does not degrade.
All the vials contain 10mg of MT2, qualified product. The difference is the way the vials are filled. When we have enough time, we measure 10mg (in liquid form) and freeze-dry it directly into each vial. The process of freeze-drying removes all the water and leaves the remaining MT2 powder in a fluffy condition inside the bottle. It will seem large because it expands under the pressure of the vacuum seal.
The amount of MT2 is only 10mg, despite appearing much more (~70% of the vial).
Often we do not have enough time to do that, so we put much MT2
(1000mg+) in liquid form in a big container and freeze-dry it there.
Because the container is not being sealed the freeze-dry process is shorter with less expansion. The powder remains close-grained so we can weigh it easily into each smaller vial and then seal them. In this circumstance the MT2 vial will appear to contain a smaller amount of powder (~30% of the vial), but the quantity is still 10mg."

If you think of one teaspoon of salt being 5000mg, you will understand how small 10mg really is. The appearance of much powder inside the vial is mostly an illusion due to the process of manufacturing and sealing the peptide inside the vial to keep it stable. Regardless of the appearance in each vial, the MT2 will always dilute into the same amount of water (we recommend 2ml) and have the same potency.

Hope this helps.

Yours sincerely,

Nick Lutton
Sales Manager
Citera
2008-08-31, 12:47
Bannlyst
Svar till Pigmentfläcks-mannen:
http://huden.nu/dermatologen/patinfo/21-30/26.shtml

Kan det vara till någon hjälp tro?

Ha det bra.
Citera
2008-08-31, 13:52
Bannlyst
Citat:

Fläckarna blir iaf bruna om du solar med melanotan igen. Har fått en del sådana från finnar jag tryckt.
Citera
2008-09-01, 09:35
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Har testat. Hände nada.
Citera
2008-09-02, 15:34
Medlem
tjena.

jag köpte melanotan på medinc för ett tag sen.

jag blandade i hela vattengrejen i notanet. tog sedan 40units tror jag det var, osäker på detta. och injicerade. har mått piss sedan igår. o min natt var hemsk.

jag minns inte hur mkt vatten det var i den glastuben. men min blandning måste gått åt helvete eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in