Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-10, 18:38
Medlem
IronCrunchers avatar
Jag vill starta en hemgrupp mellan två w7 datorer i mitt hemnätverk, men det fungerar inte.

Ibland ser jag inte ens den andra gruppen, men när jag efter lite krångel gör det så går det inte att ansluta.

Jag har använt felsökning och den säger att det nog är F-secure som spökar, den föreslår att jag ska undanta Hemgrupp i F-secures brandvägg. Problemet är att jag inte är hundra på hur man gör med den hör nya versionen av F-secure, så jag behöver lite hjälp.

Tips på annat smidigt sätt att överföra filer mellan datorer i hemnätverket tas också emot.
Citera
2010-09-10, 18:49
Medlem
Sightnesss avatar
Testat att stänga virusprogram och brandväggar?
Citera
2010-09-10, 19:14
Medlem
IronCrunchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Testat att stänga virusprogram och brandväggar?

Jag behöver ju som sagt veta hur man gör undantag för just Hemgrupp i F-secure, jag har ju inte lust att stänga ner hela brandväggen.
Citera
2010-09-10, 20:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Portarna som HomeGroup använder: TCP 3587, UDP 3540.
Citera
2010-09-10, 23:33
Medlem
IronCrunchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Portarna som HomeGroup använder: TCP 3587, UDP 3540.
Det där säger mig inte mycket.
Citera
2010-09-10, 23:45
Medlem
TripPels avatar
Du skall öppna upp de portarna i din brandvägg för att hemgruppen skall fungera.
Citera
2010-09-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronCruncher
Jag vill starta en hemgrupp mellan två w7 datorer i mitt hemnätverk, men det fungerar inte.

Ibland ser jag inte ens den andra gruppen, men när jag efter lite krångel gör det så går det inte att ansluta.

Jag har använt felsökning och den säger att det nog är F-secure som spökar, den föreslår att jag ska undanta Hemgrupp i F-secures brandvägg. Problemet är att jag inte är hundra på hur man gör med den hör nya versionen av F-secure, så jag behöver lite hjälp.

Tips på annat smidigt sätt att överföra filer mellan datorer i hemnätverket tas också emot.

F-Secure version 2011 guide http://www.f-secure.com/kb/7123
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in