2010-09-10, 18:29
Medlem
Har en extern hårddisk till min laptop.När jag kopplar in den så vill den inte fungera som den ska.På sidan den här datorn,så är det en bild på en mapp(o namnet på hårddisken) istället för en bild(Ikon).
O när jag går in i utforskaren på externa hårddisken så är ALLA mappar där markerade som genvägar istället för vanliga mappar.Nån som kan veta hur jag ska göra???

Kan tillägga att jag haft virus på den externa men det är fixat o borttagit
Senast redigerad av gurami 2010-09-10 kl. 18:31.
Citera
2010-09-10, 18:33
Medlem
Protons avatar
Skitrubriken ändrad. Se till att ha vettiga rubriker i framtiden. /Mod
Citera
2010-09-10, 19:00
Medlem
Freddesssons avatar
Sökt igenom den externa hårddisken på virus?
Citera
2010-09-10, 19:02
Medlem
Jajamensan,allt är virusfritt.Har haft en kille som fixat det.Men vi kan inte greppa varför alla mappar är markerade som genvägar+ att det inte går att komma in i mapparna
Citera
2010-09-10, 19:37
Medlem
Oxcides avatar
Antar du har admin-rättigheter på ditt windows-account, ser du någon oinstallerad enhet under enhetshanteraren? Är det något värdefyllt på den externa-hddn för tillfället? Annars prova att blåsa om den på nytt. Provat andra usb-portar på datorn?
Citera
2010-09-10, 20:07
Medlem
Tyvärr har jag MASSA värdefullt på den,annars hade jag gjort som du säger o blåst den helt.Har oxå provat alla 4 USB portarna utan resultat
Citera
2010-09-11, 00:49
Medlem
X_surfers avatar
Låter märkligt, men prova med att låta chkdsk ta sig en titt på disken.

öppna disken i utforskaren högerklicka på den och välj egenskaper ->verktyg felkontroll och kryssa i bägge kryssrutorna och kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in