• 1
  • 2
2010-09-11, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Däremot så är dessa rökmixar inte de mest hälsosamma har jag för mig, och om du har möjlighet så råder jag dig till att hålla dig till det gamla vanliga weedet.
källa?
Citera
2010-09-11, 21:47
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Såg ett avsnitt på Dr Phil (fråga mig inte varför jag kollade på det) där det var en 16-åring som var beroende utav rökmixar och var där för att klaga med sin morsa. Rökmixar såldes tydligen på deras närbutiker som våran ICA eller turkkiosken på hörnet.

När såg du det och på vilken kanal?
Citera
2010-09-11, 22:11
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
källa?
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=501155

Finns väldigt mycket information om alla JWH's på bluelight. Men sen är det väl inte den trovärdigaste källan. Men att JWH's är cancerframkallande är väl inte direkt något nytt.
Citera
2010-09-11, 23:05
Medlem
AmalGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=501155

Finns väldigt mycket information om alla JWH's på bluelight. Men sen är det väl inte den trovärdigaste källan. Men att JWH's är cancerframkallande är väl inte direkt något nytt.
Den där källan säger att JWH är lika cancerframkallande som att röka 2 cigg utan filter. Alltså det är bara farligt om man röker väldigt ofta under en väldigt lång period.
Citera
2010-09-11, 23:25
Medlem
MindTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmalGRAM
Den där källan säger att JWH är lika cancerframkallande som att röka 2 cigg utan filter.
Nja, inte riktigt. Källan säger att man får i sig lika mycket naftalen av en dos JWH-018 som 2 cigg. Visst är naftalen cancer-framkallande, men det finns mycket fler (runt 20?) och mer cancer-framkallande ämnen i tobak, exempelvis nitrosaminer och kadmium. Sedan blir ju tobaksplantorna även besprutade av radioaktiva ämnen såsom polonium-210 och bly-210 vilket leder till ännu högre cancer-risk.
Skulle gissa på att en dos JWH-018 är lika cancerframkallande som 1/4 cigg, om inte mindre.
Sedan finns det ju andra cannabinoider, såsom JWH-250, som inte ens har naftalen i sin kemiska struktur, och därmed troligen inte är cancer-framkallande alls.
Citera
2010-09-12, 00:54
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
När såg du det och på vilken kanal?
Oj, det var nog minst ett år sedan om inte mer. Säger inte att rökmixarna är farliga, finns allédess för lite forskning kring dessa, menar mer att de var så lätt att fixa dem som på ICA.
Citera
2010-09-12, 01:01
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewkob
Jag köpte en påse som de stog amsterdam gold på ca 50g men sen fick ja höra dedär då slängde ja de, man blev ju inte bäng på de heller.

Om det var 50g och du inte vart bäng på de gissar jag mer på att det var någon form av knaster eller så som man har som substitut till tobak då man rullar spliffar/i bong osv.
Citera
2010-09-12, 04:14
Medlem
äh.. du får cancer av allt som du tar för mycket av.. håll er till en rimlig gräns så klarar ni er. inget är bra för mycket!
Citera
2010-09-12, 18:17
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmalGRAM
Den där källan säger att JWH är lika cancerframkallande som att röka 2 cigg utan filter. Alltså det är bara farligt om man röker väldigt ofta under en väldigt lång period.
Absolut, men sen ska man komma ihåg att dom inte har forskat speciellt mycket på dom här preparaten. Det är framför allt därför jag inte röker dom. Sen är ju "the real deal" bra mycket mysigare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in