Ja då ska jag sorgligt nog för första gången på fem år klaga på hur moderering sker i PI
Än en gång så låses en tråd som har att göra med en tv-sänd debatt. Detta för att en moderator inte gillar att det är för många one-liners i inläggen. Man kan ju fråga sig om FB är till för användarna eller för att moderatorer ska driva sina regler?
Jag ser inget som helst problem med att enstaka trådar som har ett direkt samband med en tv-debatt får lite mer tolerans. Varför är det ett problem? Finns det ett självändamål från moderatorernas sida för denna rigida och intoleranta behandlingen?
Jag tycker det är obefogat att låsa dessa enstaka trådar för att driva någon hårdhänt bokstavstolkning av FB's regler. Nu är det mig veterligen endast en moderator som verkar köra denna hårda stil. Det är trist och motarbetar det som jag anser vara PI's anda, att diskutera inrikespolitik.
Visst är one-liners inte diskussion men de måste ses i ett större sammanhang, en debatt är levande och ibland blir det en mening, ibland en mindre uppsats.
Då kan man inte bara hänvisa till chatten. Chatten är endast för one-liners.
Nej det här är dåligt och omotiverat. Det finns ingen som helst anledning att moderatorer ska vara så hårdhänta i de enstaka trådar som vi pratar om. Jag efterlyser mer tolerans för dessa speciella händelser.