• 1
  • 2
2012-08-17, 01:08
Medlem
FBMinchias avatar
Det jag ofta gr med kycklinglever r frn brjan en id som ska ligga p smrstekt toast.
Nu nr jag kr lc, s hoppar jag bara brdet och ugnsgratinerar i stllet.
Kycklinglevern steks separat som resten och lggs i en form.
Kryddas med salt, svartpeppar, rdpeppar, timjan.
Sedan stekta champignoner, kryddade med persilja, vitlk, svartpeppar, salt.
Stekt lk. Stekt bacon.
Varva grejorna i en form med svampen underst. Den suger upp det andra.
verst skivad paprika eller tomat. Haricots verts och skivad ost typ cheddar.
Anvnd smr och olivolja att steka i.
Vill man ha det p toast s r det bra, kr man lc, s hoppar man brdet.
Timjan r viktig hr.
Citera
2012-08-17, 03:02
Medlem
FBMinchias avatar
Fr sent fr edit.
Vill man pimpa, s funkar rdvin och smr utmrkt.
Eller tomatpur och vatten.

Det vore synd om folk inte vgade sig p kycklinglever, fr det r bland det mest underskattade livsmedel som finns. Promise.
Citera
2012-08-17, 13:20
Medlem
Bertings avatar
Jag steker min kycklinglever s hr: Skljer levern, lter rinna av. Lgger milt currypulver i en sopptallrik, lgger i kycklinglevrarna i curryn och vnder dem som om det vore mjl. Nu steker jag dem p svag vrme, de mste bli genomstekta men ej verstekta. Till detta jasmin ris kanske? Dr jag bor nu ter vi ris till allting.
Citera
2012-08-17, 14:11
Medlem
Lys avatar
Brukar bara ha salt och svartpeppar till kycklinglever. Skljer och steker levern, och s salt och peppar. Sen r det gott att ta det instoppat i ett pitabrd eller lmpligt tunnbrd man rullar ihop. Kycklinglever med hackad r lk, rikligt med persilja, hackad grn paprika, skivad gurka, skivade smakrika tomater och lite tunnt skivad citron. Samt chili, om man som jag lskar chili. Kycklinglever p det hr sttet med grnsaker och persilja i ett brd r supergott!!!
Citera
2012-08-20, 21:26
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Rkt sidflsk, prllk, svamp, sockerrtor och vindruvor tycker jag passar fint.
Grna ett potatismos till.
Citera
2012-08-22, 20:10
Medlem
Rospeppar r mycket gott till kycklinglever, tillsammans med stekt lk, champinjoner, soja och en klick dijonsenap.

En annan favorit r en indonesisk rtt - Sambal goreng hati ayam (Kycklinglever stekt i sambal). Sambalen bestr av sm scharlottenlkar, lnga+sm chili och lite salt som man mixar (ev. tomat om man vill). Sedan steker man levern i en lite strre mngd olja (smfriterar kan man sga), stller t sidan, steker sambalen i olja i ngra minuter och sedan kombinerar man dessa i stekpannan. Grymt gott
Citera
2012-08-22, 20:52
Medlem
dePauls avatar
Krvel och dragon r klassiska kryddor till den diskreta kycklingleversmaken. Tillsammans med lite sherry/madeira och-/eller cognac och en skvtt grdde.

~Paul~
Citera
2012-08-22, 23:51
Medlem
dxdts avatar
Sjlv brukar jag ofta gra en anglaisinspirerad anrttning av kycklinglever. Jag brjar med att panera levern i en blandning av vetemjl, vitpeppar och salt. Sen steker jag finhackad lk i smr, drefter i samma panna trnat sidflsk och slutligen steker jag p den panerade levern i skyn frn lken och sidflsket och serverar med kapris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in