2010-09-09, 17:03
Medlem
Consolamentums avatar
Jag har en gammal betalningsanmärkning som jag ådrog mig när jag var sjuk i depression för några år sedan, och det mesta i tillvaron (inkl privatekonomin) inte fungerade.

Sedan några månader tillbaka har jag märkt att jag inte kan göra kontokortstransaktioner på Internet, trots pengar på kontot. Jag har talat med min bank (Swedbank) som uppgav att jag måste vara ansluten till Verified by VISA, och för att bli det måste jag ha Internetbank. Det senare är dock uppenbarligen ogenomförbart pga betalningsanmärkningen.

Finns det något sätt att komma runt detta eller måste jag vänta tills anmärkningen löper ut?
Citera
2010-09-09, 17:16
Medlem
Är du säker på att du inte kan skaffa dig åtkomst till ditt befintliga konto via internet?
Citera
2010-09-09, 17:30
Medlem
På denna länk till Swedbank kan ni läsa vad "Verified by Visa" handlar om.
http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/saker-handel-med-kort/verified-by-visa-mastercard-securecode/index.htm

Självklart kan även du skaffa "internetbanken privat" hos Swedbank. Det finns ingen som helst tvekan om detta. Det spelar ingen roll hur många betalningsanmärkningar du har. Ring dem igen, ni måste ha missförstått varandra.
Citera
2010-09-09, 17:34
Bannlyst
Nej man får ingen internetbank om man har bet anm
Citera
2010-09-09, 17:51
Medlem

http://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/internetbanken-privat/anslut-till-internetbanken/index.htm

Det är bara att skaffa nu TS.
Citera
2010-09-09, 17:54
Medlem
Ok, jag ska svara konkret på frågan... Men jag måste först och främst säga att jag inte tror att det för dig skulle vara några större problem att med Swedbanks hjälp få åtkomst till ditt konto via internet. Om det nu ändå inte skulle fungera, ring Swedbank och be dom hjälpa dig att ansluta ditt kort till "verified by visa", det är något dom inte kan neka dig trots betalningsanmärkningar enligt deras egna avtal.

Edit: Använd länken i föregående inlägg..
Senast redigerad av Magban 2010-09-09 kl. 17:57.
Citera
2010-09-09, 18:16
Medlem
Consolamentums avatar
Tack för svar, flashbackuser och Magban. Det låter lovande!
Citera
2010-09-14, 22:05
Medlem
Ri-Fas avatar
Får du använda VISA får du använda internetbank <- fact.
Citera
2010-09-22, 18:53
Medlem
Det är absolut inga problem för dig att skaffa internetbank, bara att knalla ner till närmaste kontor och be om det. Det man kan bli nekad är tex visakort. Har banken en konterad förlust på dig så kan de neka andra tjänster också. Men mycket sällan det är något problem ens med visakort med "endast" en betalningsanmärkning om du inte övertrasserat osv regelbundet..
Citera
2010-10-18, 23:21
Medlem
Swedbank har E-kort som fungerara som VISA/MasterCard och det går utmärkt att betala på nätet med om man bara har ett elektronkort annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in